#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر علیرضا محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)  ضمن تبریک سال ۱۴۰۰ و اعیاد شعبانه گفت: در زمستان سال ۱۳۹۹ افت تعداد بیماران کرونا را داشتیم و پیک سوم کرونا کاهش پیدا کرد و به لطف خدا توانستیم با همکاری مردم عزیز و همیاری سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموعه خودمان را بازیابی کنیم.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) افزود: بخش ها را توانستیم کوچک کنیم به نحوی که با کاهش تعداد بیماران، بعضی از بخش ها بسته شدند. آی سی یو از ۲۵ بیمار به ۲ بیمار و بخش های بستری از ۱۴۰ بیمار به ۲۰ بیمار کاهش پیدا کرد ولی متاسفانه بعد از فروردین ۱۴۰۰ تعداد بیماران علی الخصوص تعداد بیماران بستری آی سی یو در حال افزایش است و تعداد بیماران بخش کرونا از ۲۰ بیمار به ۸۰ بیمار افزایش پیدا کرده که یک افزایش چهار برابری در بیماران کرونا است که در این راستا مجبور شدیم تعداد کادر پرستاری، خدماتی و کادر کمکی خود را در دو روز گذشته افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات را به بیماران بستری ارائه دهیم.
دکتر محمودی راد در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به شرایط، احتمال افزایش بیماران سرپایی و بستری وجود دارد و احتمالا وارد پیک چهارم می شویم. لذا از هم استانی های عزیز تقاضا میکنیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، از حضور در تجمعات خصوصا فضاهای سر بسته و بدون تهویه خودداری کنند، رفت و آمد های خانوادگی را به حداقل برسانند خصوصا ایام ۱۲ و ۱۳ فروردین حتی الامکان سعی کنند از حضور در تجمعات خودداری کنند و استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا بتوانیم از ورود به پیک چهارم کروناجلوگیری کنیم.