#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با گروه‌های جهادی بومی و مهمان از دانشگاه‌های تهران انجام شده در ایام تابستان امسال بیش از ۶۰۰ گروه جهادی با ۶ هزار و ۵۰۰ جهادگر در استان فعالیت می‌کنند.

 ایرنا مهدی هنری روز شنبه در حاشیه بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی شهید وزوایی در شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر از گروه‌های جهادی مهمانی که قرار است در استان حضور داشته باشند سه گروه جهادی از دانشگاه تهران وارد استان شدند و مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی شهید وزوایی از دانشگاه صنعتی شریف از دوم تا نهم مرداد ماه در شهرستان زیرکوه مشغول فعالیت عمرانی هستند، اضافه کرد: ۶۰ جهادگر در این گروه جهادی عمرانی که سه نفر از آنها طلاب هستند در شهرستان زیرکوه فعالیت‌هایی از جمله کانال‌کشی آب کشاورزی، احداث استخر ذخیره آب، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک تحصیلی و مشاوره کنکور را انجام می‌دهند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: محور فعالیت‌های گروه جهادی شهید وزوایی با توجه به مرزی بودن شهرستان در روستاهای بشیران و پیچکان است.

هنری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۰ جهادگر میهمان تابستان امسال در استان مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند، عنوان کرد: گروه جهادی دانشگاه صنعتی شریف که با حضور نخبگان این دانشگاه است طی ۱۰ روز در چند روستای شهرستان زیرکوه فعالیت خواهند کرد.

وی به اجلاسیه ملی جهادگران اشاره و بیان کرد: ۱۳ شهریور امسال اجلاسیه ملی جهادگران را در شهرستان فردوس پیش‌بینی کردیم که در این اجلاسیه ۶۰۰ جهادگر و مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

هنری اظهار داشت: به مناسبت این اجلاسیه در ۱۰ روز منتهی به آن رزمایش گروه‌های جهادی را با حضور ۵۰ گروه جهادی مهمان و گروه‌های جهادی میزبان در تمام استان و با محوریت شهرستان فردوس خواهیم داشت.