فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه از جمع‌آوری شترهای بلاصاحب در راه‌های این شهرستان به منظور پیشگیری از تصادفات جاده‌ای خبر داد.

، سرهنگ نصرالله طاهری در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی بشرویه بین شترهای بلاصاحب و خودروهای عبوری، با هماهنگی مقام قضایی طرح جمع‌آوری شترهای رها شده و بلاصاحب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح که با همکاری پلیس راه بشرویه، فرماندهی انتظامی بخش ارسک و اداره منابع طبیعی این شهرستان به مرحله اجرا رسید، ۷۰ نفر شتر بلاصاحب جمع‌آوری شد.

فرمانده انتظامی بشرویه بیان کرد: در اجرای دستور مقام قضایی شهرستان، شناسایی شترداران در دستور کار ماموران قرار گرفت و پس از شناسایی افراد متخلف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه شدند که پس از پرداخت جریمه، شترها به آنان تحویل شد.

وی با تشکر از همکاری مردم با پلیس گفت: اجرای این گونه طرح‌ها توسط فرماندهی انتظامی بشرویه استمرار دارد تا شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی باشیم.

براساس آخرین آمار رسمی، خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰ هزار نفر شتر، دومین استان دارای جمعیت شتر محسوب می‌شود و حرکت آنها در نزدیکی راه‌های استان یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای به ویژه در شب است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.