معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: روان آب‌ها موجب ایجاد خسارات زیادی به استان می‌شود که با همکاری بسیج سازندگی و اجرای طرح‌های آبخیزداری، ۸۵ میلیون متر مکعب آب تا امسال در این سازه‌ها ذخیره شده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان روز شنبه در همایش مجمع عمومی جهادگران خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی در بیرجند برگزار شد افزود: احیای قنوات یکی از شاکله‌های اصلی معیشت مردم است که سال قبل با منابعی که از سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان تزریق شد و همکاری بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی تعداد زیادی از قنوات احیا شد.

وی اظهار داشت: بسیجان ثابت کردند که در همه شرایط و دوران دفاع مقدس و دیگر شرایط طبیعی و اجتماعی در کنار نظام، مردم و ولایت هستند که این برگ زرینی برای خدمات این عزیزان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بسیج سازندگی یک روحیه معنوی و فرهنگ اصیل انقلابی را نشان می‌دهد و امام خمینی (ره) بنیانگذار جهاد سازندگی بود که در وجود بسیجیان این فرهنگ متبلور شد و هر شرایطی که برای مردم مشکل ایجاد کند جهادگران در کنار مردم هستند.

وی گفت: در جریان سیل، زلزله، کرونا و سایر حوادث و بلایا جهادگردان در کنار مردم هستند در بحث کرونا باید از جهادگران تشکر ویژه کرد که با اقدام به موقع کمیته ویژه‌ای به دستور استاندار خراسان جنوبی و با هماهنگی سپاه و بسیج راه‌اندازی شد و اقدامات جهادی که در سطح شهرها انجام شد محیط امنی را برای سلامت مردم به وجود آورد.

میرجعفریان افزود: در کنار موضوع بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی را تقدیم مردم کردیم که هفت هزار واحد به شکل رسمی تحویل مردم شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم خراسان جنوبی پایلوت اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور شود و طرح‌های بزرگی در دست اقدام است و در سفر اخیر دکتر نوبخت پنج تفاهم‌نامه اثربخش مثل احداث هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی به امضا رسید و مجوز ساخت پنج هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد اخذ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حداقل نرخ بیکاری را داشتیم که حاصل طرح‌های اجرایی بود که در سال جاری هم این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال ۹۹ گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۷۵ پروژه در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

در این همایش که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، ۷۱ نفر از جهادگران عرصه کمک مومنانه و مبارزه با ویروس کرونا در خراسان جنوبی تجلیل شدند.

رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از بیانات مقام معظم رهبری در فروردین امسال مبنی بر کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف برگزار شد.