#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: با بازگشایی مدارس به هر شکلی موافق نیستیم و تنها با رعایت نکات دقیقی که از سوی ستاد کرونا مصوب و اعلام شده است، باید بازگشایی شوند.

غلامرضا شریف‌زاده،گفت: بر اساس مصوبات قبلی ستاد ملی قرار بوده که از نیمه دوم آبان ماه دانشگاه‌ها بازگشایی شود قطعا با تغییراتی که در وضعیت اپیدمی بیماری در کشور و در استان‌ها اتفاق افتاده قطعا ستاد ملی تصمیم جدیدی خواهد گرفت.

وی افزود: قطعا اگر روند افزایشی همانطور که در استان ما شکل گرفته در سایر استان‌ها هم روند افزایشی باشد و ما شاهد پیک ششم در کشور باشیم تصمیمات قبلی ستاد ملی که قرار بوده از اواسط آبان ماه دانشگاه‌ها باز شود ممکن است با تاخیر مواجه شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از پیش دبستانی‌ها با وجود اینکه مدارس تعطیل بودند فعالیت داشتند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بارها تاکید کرده و مرتبا نیز به آموزش و پرورش استان گزارش داده می‌شود.

شریف زاده با بیان اینکه متاسفانه یکی از دلایل افزایش موارد بیماری؛ هم موارد سرپایی و هم موارد بستری در استان، عدم رعایت پروتکل‌ها توسط هم استانی‌هاست، افزود: بازگشایی مدارسی که نباید باز شوند و نباید کلاس‌ها در آن به صورت حضوری برگزار شود، یکی از مصادیق عدم رعایت پروتکل‌هاست که قطعا این موارد به افزایش موارد بیماری کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از سوی جامعه پزشکی خواستار این امر هستیم که اولا والدین فرزندانشان را به مدارسی که نباید باز باشند نفرستند و همچنین از مدیران مدرسه می‌خواهیم که اصراری به والدین برای حضور دانش آموزان در مدارسی که براساس پروتکل‌ها نباید باز باشند نداشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: با بازگشایی مدارس به هر شکلی موافق نیستیم و تنها با رعایت نکات دقیقی که از سوی ستاد کرونا مصوب و اعلام شده است، باید بازگشایی شوند.

شریف زاده ادامه داد: تمام مدارس مورد بازدید مستمر قرار خواهند گرفت و از دیروز که به شکل جدی مدارس باز شده‌اند رصد به صورت ویژه انجام شده و وضعیت تقریبا مطلوب است؛ چگونگی استفاده از ماسک مشکلی نداشت و مدارس از نظر داشتن ماده ضدعفونی کننده مسئله‌ای نداشتند؛ تنها در برخی از مدارس شمال شهر بیرجند به علت تعداد زیاد دانش‌آموزان فاصله گذاری به صورت مناسب رعایت نمی‌شد و سیستم تهویه مناسب نبود.

شریف زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات تجمع والدین در درب‌های ورودی مدارس بود که همین امر باعث افزایش موارد شیوع خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فرآیندی برای شروع پیک ششم محتمل نیست، اما همچنان رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن جزء ضروریات است.

انتهای پیام