شورای اسلامی شهر بیرجند، در انتخاب مدیر ارشد شهری شهردار بیرجند، شور شیرین انتخابات پرشور مردمی را، به تلخ‌کامی تبدیل کرده است. به گمانم به دنبال معجزه‌گری از درون قرن‌ها هستند تا این ارابه‌ی به گل نشسته را نجات دهند. برادران گرامی و خواهران محترم عضو شورا، شما که در انتخاب یک شهردار به جمع‌بندی نمی‌رسید، چرا اینقدر وسواس نشان می‌دهید و با کاندیدا شدن با سرنوشت مردم یک شهر بازی می‌کنید. ان هم شهری که مردمانش نجیب، فرهنگی و اهل دین هستند.

انگار تخصص‌های خاص شما، از دکتر و مهندس و معلم و حقوقدان، باعث وسواس بیش از حد شما در انتخاب شهردار شده است و رای مردم بر شانه‌های شما سنگینی خاصی دارد و این وسواس بیش از حد شما را مهجور خاص و عام کرده است. به حوزه‌ی تحت نظارت خود بروید و ببیند که چه‌ها در گذر است؟ مدیران و کارمندانی که هنوز تکلیف خود را نمی‌دانند که ایا با انتخاب شهردار جدید بر سر پست سازمانی خود خواهند ماند یا خیر؟ و مردمانی به درستی کارهای روتین و روزمره آنان در سیستم  اجرایی نمی‌شود؟ پروژه‌های وامانده‌ای که برای پایان دادن آنها نیاز به مدیریت جهادی و اخلاص شبانه‌روزی است. و بدهی چندین میلیاردی شهرداری؟ اینها مدیری مدبر می‌خواهد که در بی‌تدبیری و وسواس شما گم شده است و این عدم نتیجه و همدلی در شما جای سوال‌های اساسی را متواتر می‌کند که مهم‌ترین آنها این است که آیا مدیر انتخابی شما انقدر قوی خواهد بود تا برای این شهر رو به توسعه نامتوازن مفید فایده باشد؟

 اعضای محترم شورای شهر، شک و تردید را از اذهان خواص و عوام پاک کنید و از خواب شیرین این روزها به در آیید. باور کنید اگر شما بهترین شهردار ایران را هم انتخاب کنید، باز اینجا بیرجند است و خراسان جنوبی که معادلات خاص خودش را دارد و همین معادلات باعث ورود شما به شورای شهر شده است. پس بهتر است این وسواس، صرف نظارت بر عملکرد شهردار و معاونینش و انتخاب مدیران سازمان‌هایش شود تا شهرداری بیرجند بعد از سال‌ها حداقل بتواند شاهد حضور معاون اداری و مالی باشد. بقیه موارد مدیریتی پیشکش. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله