#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: رزمایش مواسات زوایای زیادی دارد که مهمترین آن، زوایه مواسات مومنانه بودن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد استانی قرارگاه مواسات و کمک مومنانه گفت: خداوند متعال را شکر کنید زیرا به شما توفیقی عنایت کرده تا در یک چرخه و زنجیره‌ای که زوایای مختلفی دارد برای رضای خدا کار کنید.

وی افزود: اقدامات قرارگاه مواسات از یک بعد یک مسئله اقتصادی است و از بعد دیگر نیز کمک به مسئله بهداشت است زیرا زمینه‌هایی فراهم می‌شود که مردم در اجرای مقررات بهداشتی صبور باشند و در عین حال یک مسئله اجتماعی است و با همه این حرف‌ها لوازم سیاسی دارد و بالاتر از اینها موضوع فرهنگی و فرهنگ سازی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات، رزمایشی است که عکس‌العمل آن روان دشمن را خرد می‌کند این رزمایش همچنین دارای زوایای ناشناخته‌ای است و در مومنانه بودن آن است.

وی با بیان اینکه نه انسان و نه اسلام آنگونه که باید شناخته شده‌اند گفت: بیش از آنی که فقیر نیاز داشته باشد تا دستش را بگیرند، غنی از دید مومنانه نیاز دارد تا بخشش کند.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در طول تاریخ و همچنین در زمان معاصر، موانعی ایجاد شده تا ما رمزهای مومنانه و رمزهای انسانی را کمتر متوجه شویم.

وی افزود: خداوند متعال نور هدایت را به ما عطا کرده است اما برخی آن را ضایع و برخی دیگر به خوبی از آن بهره می‌برند و به درجات عالی می‌رسند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کاری که شما انجام می‌دهید، زوایای بسیاری دارد اما مهمترین زاویه، مواسات مومنانه بودن آن است، زیرا جمع بین انسان در انسانیتش و مکتب در اسلامیتش در همان مومن جمع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد افزود: ظاهر کرونا و دیگر بیماری‌ها و حوادث تلخ و ناگوار است اما باطن آن هم برای این مردم عزیز ما و هم برای این سازمان‌هایی که در این جهت خدمت می‌کنند، بسیار خیر است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: این اقداماتی که انجام می‌گیرد، همه مقدمه است تا بیش از پیش مورد عنایت پروردگار قرار بگیرید و دعاهای شما مستجاب و دردهای شما دوا و دشمن شما خار و ذلیل شود لذا آن را بسیار غنیمت بدانید.