عملیات اجرایی گازرسانی به سه روستا در شهرستان سرایان همزمان با چهارمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: علیرغم همه مشکلات مالی و پهناور بودن خراسان جنوبی اما شرکت گاز با تلاش شبانه‌روزی منشا خدمات ارزشمند در سطح استان است.

محمد صادق معتمدیان افزود: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی توجه به مناطق کمتربرخوردار بوده که برای عدالت در منطقه مرزی و روستایی بعد از چهل سال شاهد خدمات ارزشمند و بی‌نظیر هستیم.

وی با اشاره به خدمات ۴۰ ساله دولت‌های مختلف به مناطق عشایری و روستایی اظهار داشت: در خصوص نهضت گازرسانی تلاش‌های زیادی شده اما در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین خدمات‌رسانی را شاهد هستیم.

استاندار خر اسان جنوبی گفت: سال ۹۶ حدود ۴۶ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار بودند که این عدد امروز به ۷۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با تلاش های مجموعه استان تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شود و همه روستاهایی که در مسیر خط انتقال گاز بوده و کمتر از ۲۰ خانوار دارند از نعمت برخوردار خواهند شد.

معتمدیان یادآور شد: قطعا عشایر علیرغم اینکه از امکانات عمومی کمترین بهره‌مندی را دارند اما نقش مهمی در کشور و اقتصاد ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش و سیاست دولت ارایه خدمات رفاهی و حداکثری به این جامعه  است گفت: ۸۲ هزار نفر از اهالی استان عشایر غیور هستند که شبانه‌روز در سخت‌ترین شرایط تلاش می‌کنند و منشا خدمت هستند لذا وظیفه خود می‌دانیم با همه توان در خدمت رسانی ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به خدمات دولت برای عشایر در بحث گازرسانی و آبرسانی عنوان کرد: برای نخستین بار در ۱۵ مهرماه امسال همایش ملی روستا و عشایر در خارج از تهران و در استان خراسان جنوبی برگزار شد که تصمیمات خوبی گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تفاهم‌نامه تکمیل و ایجاد مجتمع های آبرسانی با اعتباری ۵۰ میلیارد تومان از جمله دستاوردهای این همایش بود.

وی بیمه روستاییان و عشایر را یکی دیگر از خدمات دولت برشمرد و افزود: تنها استانی هستیم  که عشایر و روستاییان بدون سقف از این امکان بهره‌مند شدند و مزایای بازنشستگی نیز دارند.

وی بر اطلاع رسانی دقیق در این خصوص تاکید کرد و گفت: باید عشایر و مردم از این امکان که جمهوری اسلامی در اختیار این قشر قرار داده بهره‌مند شوند.

معتمدیان افزود: برای ارایه بیشتر خدمات بهداشتی، آموزشی و جاده‌های عشایری نیز آخر هفته از رییس سازمان عشایری دعوت شده که به استان سفر داشته باشد و نشست شورای عشایر را هم برگزار می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا هفته دولت سال آینده شهرستان سرایان اولین شهرستانی باشد که تمام جمعیت آن تحت پوشش نعمت گاز قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی  هم در این آیین گفت: این پروژه با تامین ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی گاز و احداث ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۱۵۵ انشعاب، اجرا می‌شود.

سید محمود هاشمی افزود: با اجرای این پروژه ۱۷۲ خانوار ساکن در روستاهای چاه طالب، چاه پنیری و چاه تریخی شهرستان سرایان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی گفت: پروژه یادشده از مصوبات سفر اردیبهشت ماه امسال استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان است.

معاونان استاندار خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه سرایان، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان نیز در این آیین حضور داشتند.

محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر امروز (سه‌شنبه) به شهرستان فردوس سفر می‌کند و همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.