#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: دوره‌های آموزش حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تابستان امسال برگزار نمی‌شود.

 طاهره حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته برخی فعالیت‌های کانون مانند امانت دادن کتاب که خدمات به صورت انفرادی ارائه می‌شود حضوری انجام می‌گیرد اما کلاس و کارگاه‌های گروهی به خاطر حفظ سلامتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دوره‌های تخصصی برخط (آنلاین) کانون خراسان جنوبی ۲۲ تیر ماه جاری آغاز شد که با توجه به استقبال زیاد اعضا ثبت‌نام جدید نیز به عنوان تکمیل ظرفیت این دوره‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنجم تیر ماه جاری به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان ثبت‌نام در کارگاه‌های تخصصی برخط (آنلاین) را همزمان با سراسر کشور شروع کرد و پس از ثبت‌نام علاقه‌مندان براساس برنامه پیش‌بینی شده این کارگاه‌ها به صورت رسمی فعالیت‌های آموزشی و برخط خود را از ۲۲ تیر آغاز کردند.

وی گفت: به طور میانگین در هر دوره تخصصی ۱۵ تا ۲۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی کارگاه‌ها که ظرفیت کامل شده برای کارگاه دوم ثبت‌نام انجام می‌شود.

حمیدی اظهار داشت: دوره‌های تخصصی برخط یا آنلاین شامل ۱۱ کارگاه از جمله سه دوره نوشتن خلاق، پویانمایی، حال خوش زندگی نوجوان معنوی، داستان‌نویسی، بازیگری مقدماتی، اوریگامی (کاغذ و تا)، نقاشی و حال خوش زندگی نوجوان امیدوار است.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز کانون در سطح استان یا از طریق آدرس اینترنتی www.khorasanj.kpf.ir نسبت به ثبت‌نام در  این دوره‌ها اقدام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین با راه‌اندازی استودیو برخط کانون، فعالیت‌های کارگاه‌های مجازی به صورت فیلم ضبط شده و در سایت کانون پرورش فکری بارگذاری می‌شود تا افرادی که در دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند بهتر بتوانند از محتواهای آموزشی استفاده کنند.

اکنون ۱۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون در استان خراسان جنوبی پذیرای ثبت‌نام از علاقه‌مندان در دوره‌های عمومی و تخصصی کانون هستند.