#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باطن کعبه، ولایت است و درک ولایت و امامت مهمترین درسی است که از سفر حج می‌توان گرفت.

 حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز جمعه در همایش زائران حج تمتع ۱۴۰۱ در بیرجند اظهار داشت: خداوند کعبه را به چهار رکن قرار داده چون عرش الهی بر چهار رکن استوار است.

وی افزود: یک نکته اساسی که در سفر حج باید به دست آورد، پیوند با حقیقت کعبه و حج است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دور خانه یا کعبه به آن عظمت می‌چرخیم اما همین کعبه باطنی دارد و به قول عالم مسیحی؛ شیعیان و مسلمانان دور خانه‌ای می‌چرخند که به نظر می‌رسد آن پوسته و ظاهر است.

وی اظهار داشت: وقتی بین الطلوعین مادری به کعبه پناه می‌برد، دیوار کعبه به حرمت او شکافته و مهمان بیت‌الله می‌شود که نشان از اعجاز این خانه دارد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه باطن کعبه، ولایت است افزود: هرچه در حج قدم می‌گذاریم خانواده حضرت ابراهیم (ع)که الگوی معرفی شده از طرف خداوند است، مطرح می‌شود.

وی گفت: بهترین جای طواف بین رکن و کعبه و نماز مقام ابراهیم است، از هاجر باید درس خوف و رجا بیاموزیم و در منا از او درس بگیریم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به چند مورد امتحان مهم حضرت ابراهیم (ع) بیان کرد: آنچه مهم است دستاورد این همه امتحانات برای ابراهیم بوده که مقام امامت است.

وی گفت: با توجه به اینکه قطعا امام زمان (عج) نیز در حج حضور دارند لذا فلسفه حج، اتصال به امامت است و باید دید چقدر می‌توان از این سفر درس امامت و پیوند با ولایت را بیاموزیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: حقیقت کعبه ولایت است و در عرفات نیز باید بتوانیم با مولا و امام زمانمان (عج) پیوند بخوریم.

هزار و ۲۰۰ زائر از خراسان جنوبی شامل ۹ کاروان پنجم و ششم تیر ماه به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.