#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان اظهار کرد:  ۱۲ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت بیش از ۴۵۰ نفر اقامت در شبانه روز ایام نوروز در شهرستان سرایان فعال و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.

محمد عرب،  در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیران واحدهای بوم گردی شهرستان سرایان گفت: ایام نوروز، خدمات بوم گردی در ۱۶ واحد تحت پوشش و فعال شهرستان ارایه و بالغ بر ۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای صدور پروانه بهره برداری واحدهای بوم گردی، تمامی استعلام های مربوطه برابر ضوابط و مقررات به عمل می آید، اظهار کرد: پس از تایید مراجع ذیصلاح، مجوز لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

مسئول میراث فرهنگی سرایان بر استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم متنوع و مناطق بکر گردشگری مثل بهشت منجمان و کویرنوردان، منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو و بافت تاریخی سرایان است.

وی از اشتیاق و استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نقاط با استعداد خبر داد و تصریح کرد: شهرستان سرایان به مقصد گردشگری تبدیل شده و دیگر یک شهرستان عبوری نیست.

عرب گفت: تاکنون مشکل و مسئله حادی در محل اقامتگاه های شهرستان نبوده و مسائل پیش آمده عمدتاً در خارج از واحدهای بوم گردی و توسط تورهای غیرمجاز و بدون مجوز بوده است.

سرهنگ حسین خدادادی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان هم بر تقویت و توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: گردشگری یک صنعت اشتغالزاست و می تواند درآمد خوبی ایجاد کند ولی باید قوانین مربوط به این حوزه کاملا رعایت شود و بحث مجوزدار بودن گروه ها و تورهای گردشگری و هماهنگی با دستگاه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا، امام جمعه شهرستان سرایان نیز ضمن توصیه بر ایجاد همدلی و اتحاد در شهرستان گفت: همه مسئولان باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی بر استفاده از ظرفیت های گردشگری و توسعه اقامتگاه های تفریحی سالم تاکید و بیان کرد: باید همه مسائل و اصول و چارچوب های مربوط به گردشگری رعایت شود و برخورد لازم با تورهای غیرمجاز و هنجارشکن صورت پذیرد.

رضوی، فرماندار سرایان ریشه بسیاری از هنجارشکنی ها را در خارج از شهرستان دانست و گفت: این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی و پیگیری شود و کار فرهنگی لازم در بحث معرفی شهرستان خصوصاً در مبادی ورودی صورت پذیرد.