#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 استاندار خراسان جنوبی در پیامی با تشکر از مردم برای همراهی با مصوبات ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: آمارهای این روزهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از نتایج موثر محدودیت‌ها و در نتیجه اتفاقات قابل ملاحظه‌ای دارد که در تغییر رنگ شهرهای استان از قرمز به نارنجی، نمود عینی پیدا کرده است.

حمید ملانوری روز شنبه در این پیام بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بحرانی شدن شرایط در اغلب شهرهای استان در پی جولان بیماری و فوت و درگذشت تعداد زیادی از هم استانی‌های عزیزمان، اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، بهترین راهکار برای مبارزه با بیماری کرونا و مهار موقعیت‌های سخت ناشی از آن تشخیص داده شد لذا به ناچار، در تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا، این محدودیت‌ها به طور جدی در استان خراسان جنوبی نیز اجرا شد.

وی افزود: آمارهای این روزهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از نتایج موثر این محدودیت‌ها و در نتیجه اتفاقات قابل ملاحظه‌ای دارد که در تغییر رنگ شهرهای استان از قرمز به نارنجی، نمود عینی پیدا کرده است.

استاندار خراسان جنوبی در این پیام نوشت: بدون تردید مقابله با جولان کرونا ویروس و مدیریت این بیماری ناشناخته قرن جز با مشارکت و همراهی آحاد مردم فهیم استان، همکاری و تعامل همه نهادها، اصناف، بازاریان و دستگاه‌های اجرایی مقدور نبود.

وی ادامه داد: اینجانب بر خود لازم می‌دانم ضمن قدردانی از مشارکت هوشمندانه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی استان، از کادر خستگی‌ناپذیر بهداشت و درمان، پرسنل نستوه دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای پرتلاش نظامی و انتظامی، مجموعه دستگاه قضایی، نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی، بسیجیان بی‌ادعا، گروه‌های جهادی، رسانه‌های همیشه همراه، فعالان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ائمه جمعه، جامعه روحانیت، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و همه بزرگوارانی که در این زمینه اهتمام ورزیدند تا بر بحران کرونا فائق آییم، صمیمانه سپاسگزاری کنم.

ملانوری اظهار داشت: قطع به یقین در این شرایط حساس، هر قدمی که برای حفظ سلامت جامعه برداشته می‌شود در ذهن بیدار تاریخ ماندگار خواهد شد، امید که بتوانیم به یاری حق تعالی و در پرتو تداوم این روند همدلانه، بیماری کرونا را به زانو درآوریم و به زودی شاهد بازگشت آرامش، نشاط و سلامتی به کشور و استان باشیم.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در حالی از امروز (شنبه) ۲۲ آذر ماه همزمان با سراسر کشور وارد چهارمین هفته اجرا در خراسان جنوبی شد که با اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای ۷ شهرستان این استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

براساس آخرین رنگ‌بندی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که هفته گذشته منتشر شد، ۹ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. این در حالی است که قبل از اعمال محدودیت‌های جدید، هفت شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشتند.

محدودیت‌های جامع کرونایی متناسب با وضعیت بیماری در هر شهر و رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.