?استاندار خراسان جنوبی گفت: اساتید دانشگاه ها در هدایت علمی مردم تأثیر بسیار زیادی دارند.
دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی جایگاه آموزش عالی در توسعه استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در زمینه جهاد تبیین نقش کلیدی دارند که می تواند مانع اجرای توطئه های دشمن شود.
?وی با تأکید بر اینکه کرسی های آزاد اندیشی باید در دانشگاه ها و با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شود، متذکر شد: ابهامات نسل جوان با برپایی این کرسی های آزاد اندیشی باید بر طرف شود.
?استاندار با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآنی علم و جهل دارای معانی گسترده ای است، افزود: در فرهنگ قرآنی، عالم کسی است که فکر، اندیشه و رفتارش بر اساس حق و حقیقت باشد حتی اگر سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد و جاهل هم کسی است که عمل و رفتارش بر اساس باطل باشد هر چند که در علوم مختلف صاحب نظر باشد.
?قناعت، حرکت در مسیر صراط مستقیم مورد نظر حضرت حق را مهم خواند و گفت: پیامبر اسلام (ص) برای شناسایی طاغوت ها نشانه ها و علامت هایی تعیین کرده اند تا مردم در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشوند.
?وی با تأکید بر اینکه قرآن و عترت دو نشانه ای هستند که پیامبر(ص) برای بعد از خود بیان کرده ، ادامه داد: همه حقایق و اسرار کتاب های آسمانی در قرآن جمع شده و همه اسرار قرآن در سوره فاتحه و همه اسرار آن در بسم الله و در نهایت همه اسرار آن در بای بسم الله است.
?به گفته وی؛ مولای متقیان فرموده اند؛” من نقطه بای بسم الله هستم” که این موضوع نشانگر آن است که آن حضرت از همه اسرار غیب و نهان جهان هستی با خبر می باشند.
?استاندار ۱۴ معصوم را نوری واحد خواند و گفت: آیت الله بهجت حدیث: علی مع الحق و الحق مع علی” را از اسرار شیعه دانسته و این دو هیچ گاه از هم جدا نمی شوند.
?قناعت به نقل از آیت الله بهجت افزود: هر کس اهل مراقبه باشد به این موضوع می رسد که وقتی در محضر قرآن است، در محضر معصومین (ع) هم است.
?وی ادامه داد: با وجود اینکه بشر امروز از پیشرفت های بسیاری در حوزه های تکنولوژی و فناوری برخوردار می باشد اما جهل و ناآگاهی انسان امروز حتی در قرون وسطی هم وجود نداشته است.
?به گفته وی؛ انسان عصر حاضر در کنار پیشرفت های علمی، به عقب ماندگی هایی هم دچار شده است .
?استاندار با بیان اینکه ذخایر فراوانی در کشور وجود دارد، گفت: دشمنانی مثل آمریکا به سادگی این کشور را رها نمی کنند زیرا می خواهند مانند گذشته نفت ما را غارت کنند.
?قناعت با تأکید بر جایگاه آمریکا و انگلیس در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در آن زمان تصمیم های مهمی مربوط به امور کشور در سفارتخانه های آنها گرفته می شد .
?وی با متذکر شدن موقعیت استراتژیک ایران که نقطه اتصال بین غرب و شرق است، افزود: سیستم مدیریتی کشور با پیروزی انقلاب بر پایه اسلام ناب قرار گرفت و بعضی از افراد ساده فکر می کنند اگر از بعضی از آرمان های خود دست برداریم، آمریکا با ما کنار می آید.
?به گفته وی؛ یکی از رسالت های بزرگ شما در حوزه های دانشگاهی جهاد تبیین است که باید با نقشه و حساب و کتاب قبلی انجام شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور