معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی قوانین قدیمی و دست و پاگیر مرتبط با حوزه تولید، واحدهای اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

، مشیرالحق عابدی با اشاره به راهکارهای حل این معضل افزود: بخش خصوصی به ویژه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه این راهکارهاست.

وی گفت: از فرصت این دو بخش می‌توان برای بهبود فضای تجارت و بازرگانی و همچنین حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید بهره‌برداری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قوانین سختگیرانه و راهکارهای تسهیل آنها بعد از جمع‌بندی باید برای اصلاح و عملیاتی شدن با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شوند.

وی از دستورالعمل‌های مخل کسب و کار به عنوان موانع تولید نام برد و گفت: قوانینی که مزاحم تولید هستند و از سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کنند، باید شناسایی و دسته‌بندی شوند تا برای اصلاح آنها از مسیرهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

عابدی ادامه داد: افزایش تولید باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می‌شود و رفاه اجتماعی و ارتقای معیشت مردم استان را به همراه دارد.

وی گفت: سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه، دستاوردهای بسیار خوبی در استان در حوزه تولید داشتیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله اتفاقات خوب سال گذشته، راه‌اندازی مجدد برخی بنگاه‌های اقتصادی راکد، افزایش ظرفیت تولید و همچنین توسعه تعدادی از واحدهای تولیدی بود.

وی گفت: با استفاده از تجربه‌های خوب سال گذشته، در سال جدید می‌توان رونق و جهش اقتصادی را انتظار داشت.

عابدی استفاده از دانش داخلی را از راهکارهای مهم در کمک به رونق تولید برشمرد و افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم شاهد افزایش تولید در بنگاه‌های اقتصادی  و بالطبع کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی روز گذشته (یکشنبه) به همراه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از چند واحدی صنعتی و معدنی در شهرستان طبس از جمله کارخانه کک و شرکت زغال‌سنگ پروده بازدید کرد.

استان خراسان جنوبی سال گذشته در فصول پاییز و زمستان به طور متوالی کمترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داد و امسال از سوی وزارت کشور استان برتر در رفع موانع تولید معرفی شد.