استاندار خراسان جنوبی اجرای هرچه سریعتر خط انتقال گاز از سه راهی دشتک زابل به خراسان جنوبی در راستای پایداری شبکه را خواستار شد.

جواد قناعت شامگاه جمعه با حضور در شرکت گاز خراسان جنوبی و مرکز مدیریت بحران این شرکت ضمن بررسی وضعیت توزیع و مدیریت مصرف گاز در استان با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تماس تلفنی برقرار کرد.

وی در این تماس تلفنی بر ضرورت پایداری شبکه‌های گاز استان تاکید کرد و گفت: اجرای خط انتقال گاز از زابل به خراسان جنوبی، اقدام زیربنایی در مدیریت هرچه بهتر بحران‌های مختلف برای استان است و با اجرای این خط علاوه بر شمال استان از جنوب هم تغذیه می‌شویم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پس از پشت سر گذاشتن شرایط کنونی و سرمای شدید هوا، باید اجرای این خط انتقال گاز در اولویت برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران قرار گیرد.

وی افزود: باید مصرف گاز در همه استان‌های کشور مدیریت شود تا استان‌های انتهای خط گازرسانی دچار مشکل نشوند.

قناعت بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز برای عبور از شرایط بحرانی برودت هوا تاکید کرد و گفت: در خراسان جنوبی آمادگی لازم را برای مدیریت توزیع گاز و همراهی مردم در زمینه مصرف انرژی داریم.

وی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که در مصرف گاز دقت داشته و صرفه‌جویی کنند تا با افت فشار یا قطعی گاز، مشکلی برای هیچ کدام از هموطنان در سطح کشور پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم در این تماس تلفنی برای اجرای خط اتصال از سه راهی دشتک زابل به خراسان جنوبی قول مساعد داد و گفت: فردا نیز برای پایداری شبکه‌های گاز شرق و شمال شرق کشور جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد شد.

مجید چگینی افزود: با ورود سامانه جدید بارشی و استمرار سرمای هوا در هفته پیش رو لازم است همه استان‌ها مدیریت لازم و خوبی را در مصرف داشته باشند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم در بازدید استاندار گفت: مشکلی در تامین نفت سفید در استان نداریم در همه شهرستان‌ها نمایندگی فروش داریم.

محمدرضا عابدانی افزود: درخصوص توزیع نفت سفید در شرایط بحران کنونی نیاز به ثبت خانوارها در سامانه برای دریافت نفت سفید نیست.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور