مرحله استانی جشنواره ملی «مشق مادر» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بانوان خوشنویس خراسان جنوبی برگزار شد.

، این برنامه در بیرجند  همزمان با مراکز استانی حوزه هنری در کشور با حضور جمعی از بانوان خوشنویس اجرا شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس به اسم “مشق مادر” به عشق مادر و مقام والای زن و به یمن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با ۳۱ استان کشور برگزار شد.

مجید کریمیان افزود: در این جشنواره پنج نفر از بانوان خوشنویس با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق از ساعت ۱۵ تا ۱۹ امروز به میزبانی حوزه هنری خراسان جنوبی آثاری ارزشمند را خلق کردند.

وی گفت: دبیرخانه این رویداد در قزوین است و آثار این جشنواره به‌صورت استانی و ملی تقدیر می‌شود که این تقدیر بهانه‌ای برای گردهم آمدن و قرار گرفتن زیر پرچم حضرت زهرا (س) و تبیین فرهنگ اهل بیت است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: امسال این جشنواره فقط در مرکز استان برگزار شد و امیدواریم سال آینده در تمامی شهرستان‌های استان شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی باشیم.

وی گفت: آثار تولیدی پس از جمع‌آوری توسط حوزه هنری استان مهر و موم شده و بلافاصله برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد، در این راستا آثار فاقد برچسب و آثاری که هنرمندان شخصا اقدام به ارسال آنها کنند پذیرفته نخواهد شد.

کریمیان بیان کرد: در این جشنواره عبارات و اشعار مورد نظر برای بداهه‌نویسی در اختیار هنرمندان خوشنویس حاضر قرار گرفت و انتخاب رنگ مرکب، رنگ کاغذ و دانگ قلم اختیاری بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور