مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۳ هزار جلد کتاب با ۳۶ عنوان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

مدیرکل گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هادی شاه‌وردی بیان کرد: این ۳ هزار جلد کتاب باارزش ریالی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون ریال در ۳۶ عنوان در ۳ حوزه تخصصی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این حرکت به‌منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ترویج و توسعه فرهنگ حسنه اهدا و وقف کتاب و ارتقاء جایگاه جامعه و دانش‌افزایی باهدف استفاده همه اقشار جامعه و طالبان علم از منابع کتابخانه‌ای مجموعه میراث‌فرهنگی است، تا در سطح کتابخانه‌های استان توزیع و در دسترس عموم قرار گیرد.

شاه‌وردی گفت: این حرکت برای اولین بار رخ می‌دهد و امیدواریم به یک حرکت استانی و ملی تبدیل شود و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز به این پویش بپیوندند تا منابع کتابخانه‌های ما غنی‌تر شود.

او ادامه داد: یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند، موجب می‌شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم به وجود می‌آید که این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

محمود حاجی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی ضمن تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: اهدای کتاب اهدای دانایی و تفکر است و این کتاب‌های در ۸۴ کتاب‌خانه سطح استان توزیع خواهد شد و در کتابخانه مرکزی استان در بخش استان شناسی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور