حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه یک مدیر اگر می خواهد اداره ای سالم داشته باشد باید دلسوزی کند، گفت: رمز اصلی امر به معروف و نهی از منکر حکمرانی نیست بلکه دلسوزی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای عالی قضایی استان که بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: غالبا در مهاورات مسئله سلامت را بر روی سلامت جسمی متوجه می شویم و گناهان را به گردن ویروس وبا، طاعون و کرونا می اندازیم، در حالی که اینگونه نیست بلکه باید سلامت نفس، عقل، اخلاق، مدیریت و سلامت جامعه و جوان را نیز مدنظر قرار داد.

 

وی افزود: متأسفانه ما تنها بر روی سلامت جسمی حساس هستیم اما اگر چنانچه فرد از نظر جسمی سالم باشد، اما فکر، اخلاق، سیاست و مدیریتش فاسد باشد، چنین سلامت جسمانی به درد نخواهد خورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معنی روشن امر به معروف و نهی از منکر سلامت جامعه در همه زوایای انسانی است، خاطر نشان کرد: چند سال قبل وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی آقای قاضی زاده هاشمی آمد اینجا، آمد اتاق ما، بنده عرض کردم بفرمایید این جوان هایی که قتل عام می شوند، این زن و بچه ای که بی حساب می زنند و می کشند و یتیم می کنند نام این ویروس و میکروب چیست و چطور سرایت می کند؟ ایشان گفت من که نمی دانم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه چرا ما به سلامت در دین، نفس، جوان و مدیریت اهمیت نمیدهیم و برای آن دل نمی سوزانیم، گفت: علت اینکه فساد رواج پیدا می کند این است که دلسوزی واقعی وجود ندارد و افراد تنها برای رفع تکلیف سخنرانی می کنند و جلساتی برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ما به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پی نبرده ایم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بحث جامعه، نسل آینده و مدیران خلاصه نمی گردد بلکه سرایت می کند به مسئله ای که اسلام، امام صادق(ع) و عدالت حضرت علی(ع) را به زیر سوال می بریم، لذا باید پاسخگو باشیم.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب همواره در کمین هستند که از هر زاویه ای نفوذ و سوء استفاده کنند و تیشه را به ریشه اصلی بزنند، لذا باید دانست که طرف حساب دشمنان، من و شما نیستیم بلکه طرف حسابشان مکتب اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، ادامه داد: اسلام ما اسلام اهل بیت(ع) است، نه اسلامی که همراه با بدعت باشد.

 

وی افزود: متأسفانه وضعیت امروز به گونه ای است که هر روز باید به دادگاه هایی بروی که باعث شرمندگی است و این بسیار وحشت زاست، لذا اگر توبه نکنیم و اصلاح نشویم و بنا به مسئولیتی که داریم جلوی فساد را نگیریم، مسائل را به امام صادق(ع) نسبت خواهند داد لذا باید حواسمان جمع باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: هر دستگاهی نیروی حراست دارد اما چطور می شود که در کنار گوش حراست فساد ظهور می کند؟ مگر می شود که از ظهور فساد اطلاع نداشته باشد و اگر اطلاع دارد چرا دخالت نمی کند؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: متأسفانه ما عمر را به بازی می گذرانیم و وزر و وبال را به گردن می گیریم و سپس با تصادف، کرونا و… از بین می رویم، چنین زندگی کردن ارزشی ندارد.

 

وی گفت: هیچ سفاهت و نادانی از اینکه آن فطرت پاک حق گرایی و حق طلبی را نادیده بگیریم، بدتر نیست.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: مسئله ریاست، مقام و مالکیت یک مسئله اعتباری و قراردادی است و واقعیت ندارد و اینگونه نیست که در نظام خلقت بین افراد فرقی باشد، اما چرا این مسائل ما را مغرور می کند؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه از آن مواضع حق گرایی و حق پرستی کسی روی برنمی گرداند مگر اینکه خُل باشد، تصریح کرد: زندگی بزرگترین نعمت است و ما می توانیم با توجه به عمر و وقتی که خدا به ما عنایت کرده است به همه کمالات برسیم اما چرا آن را با خیانت عوض می کنیم.

 

وی با بیان اینکه یک مدیر اگر می خواهد اداره ای سالم داشته باشد باید دلسوزی کند، گفت: رمز اصلی امر به معروف و نهی از منکر حکمرانی نیست بلکه دلسوزی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تذکر عمومی و لسانی یعنی دلسوزی و اینکه ما نسبت به دیگران بی تفاوت نیستیم، ادامه داد: این فساد، تباهی، بی غیرتی و بی ناموسی برای همه ننگ است لذا همه باید تذکر دهیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: وقتی مردم بی تفاوت باشند طبعا جامعه یک جامعه بی دین، شرابخور و بی غیرت خواهد بود.

 

وی مطرح کرد: فرزند رسول اکرم(ص) برای امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ خط و نشانی می کشد که نه تنها من و شما به عنوان مسلمان و شیعه، بلکه ماهاتما گاندی برای اینکه منکر استعمار و دست پلید انگلیس را از شبه قاره کوتاه کند، می گوید” من شبه قاره را از دست استعمار انگلیس بیرون می آورم آن هم به پیروی از سرور آزادگان حسین بن علی(ع)، پیشوای شیعیان جهان.”

 

امام جمعه بیرجند گفت: استعمارگران از هر نفوذی برای ورود به مسائل کشورها استفاده می کنند و امروز یکی از اتهامات نخست وزیر هند این است که وی آقای ماهاتما گاندی را ترور کرده است و اکنون نیز با ترامپ نشست و برخواست می کند و تشری که اخیرا به کشور چین زد نیز از آنجا آب می خورد، لذا هند نیازمند یک ماهاتما گاندی دیگر است که در مقابل استعمار ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: اگر ما به بیگانگان دل ببندیم، سلامت فرهنگ، سیاست و استقلال خود را از دست خواهیم داد.

 

وی گفت: این نظام بهترین های خود را تقدیم اسلام کرده است، لذا باید به صورت جدی همه وارد شوند و جلو رشد مفاسد را در جامعه بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با تاکید بر اینکه توقعی جز اجرای قانون از مسئولان نیست، گفت: مسئولی که در جامعه اسلامی کاری از او ساخته نیست، مسئولیت را به دیگران بسپارد و برای خود مسئولیت دنیایی و اخروی ایجاد نکند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های بزرگ مردم و نظام، مسئولین نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: بدترین مردم آن کسی است دین خود را به دنیای دیگران بفروشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خواست تا دلیل برخی گرانی ها در بازار و عدم نظارت جدی مسئولان را بررسی و به مسئولانی که در این خصوص احتمالا کم کاری کرده باشند تذکر جدی بدهند.