جشن وحدت با حضور جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی و آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان در مسجد النبی بیرجند برگزار شد

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در این مراسم با جشن وحدت شیعه و اهل سنت در بیرجندبیان اینکه در عمل باید قدمی برای وحدت برداشته شود، گفت: مسلمانان در جایی که به دینشان عمل نکرده اند در ذلت به سر می برند و باید برای دست یافتن به وحدت واقعی، باید با اعمال اسلامی خود زمینه ظهور مهدی موعود را فراهم کنیم.
حجت الاسلام رحیم آبادی افزود:آن چیزی که امروزه  کمتر دیده می شود دشمن شناسی و دشمن ستیزی است که به اندازه لزوم به آن پرداخته نمی شود.
مولوی فاروقی از علمای اهل سنت استان هم با بیان اینکه امروزه امت اسلامی سخت ترین دوران حیات خود را سپری میکند گفت: کشتار بی رحمانه مسلمانان در برخی کشورها، از آسیبهایی است که در اثر کمرنگ بودن وحدت بین مسلمانان، دین اسلام را تهدید می کند.
وی با اشاره به نقشه های شوم استکبار در غارت منابع اسلامی افزود: تمام اختلافاتی که در شرق و غرب وجود دارد هیچ سودی برای مسلمانان ندارد و مطمئنا دنیادوستی برای مسلمانان سبب تضعیف عقاید اسلامی خواهد شد.
مولوی فاروقی با تأکید بر اینکه نیازمند راهکارهایی عملی برای تحقق وحدت هستیم گفت: یکی از راهکارها کنار گذاشتن اختلافات شیعه و اهل سنت و برخورد با افراد تفرقه افکن است.
وی افزود: برای تقویت وحدت اسلامی باید به دنبال مشترکات باشیم و اختلافات را کاهش دهیم و کنار بگذاریم، ایثار و فداکاری داشته باشیم و به مقدسات یکدیگر توهین  نکنیم.