تثبیت و ماندگاری جمعیت در نهبندان در سایه اشتغال و تامین زیرساخت ها ممکن است

بیکی گفت: از وزارت کار و زیرمجموعه های آن خواستار توجه به پروژه های در حال اجرا شامل #سالن_ورزشی_کارگران، #ساختمان_اداری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، #کارخانه_فرآوری_سنگ نخل کویر، واحدهای #مسکن_دومعلولی و شروع پروژه #نیروگاه_بادی ۲۵ مگاواتی، شبانه روزی نمودن #درمانگاه_تامین_اجتماعی و همچنین حمایت از جامعه هدف تحت پوشش #بهزیستی و تامین اجتماعی و #اعطای_تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی گردید.

«مجید بیکی»  در جلسه “بررسی مشکلات دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی” که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور برگزار شد، ضمن معرفی جامع از ظرفیت ها و کمبودهای شهرستان تصریح کرد: به دلیل عدم تکمیل زیرساخت ها و شرایط آموزشی، کاری و آموزش عالی در دهه جاری شاهد مهاجرت از نهبندان بوده ایم که باید توجه ویژه ای به حوزه اشتغال و تامین زیرساخت ها صورت پذیرد.

? وی توجه به واحد فرآوری سنگ نخل کویر در شهرک صنعتی نهبندان، زیر مجموعه شستا و اجرای پروژه نیروگاه بادی ٢۵ مگاواتی نهبندان را خواستار شد و گفت: خواستاریم ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سال ١۴٠٠ تکمیل شود.

? فرماندار نهبندان با بیان اینکه حدود ١١ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در شهرستان نهبندان داریم، افزود: امیدواریم با همکاری بانک توسعه تعاون، سال آینده شاهد بهره برداری سالن ورزشی کارگران شهرستان باشیم.

? شبانه روزی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی درخواست دیگر فرماندار نهبندان بود و تصریح کرد: این درخواست سال ٩۶ در سفر وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان نهبندان مصوب شده اما متاسفانه اجرایی نشده است.

? وی در پایان خواستار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای فرآوری معدنی نهبندان شد و گفت: نیازمند پرداخت تسهیلات در منطقه به طور ویژه هستیم تا مشوق سرمایه گذاری باشد.

? نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تاکید بر توجه به قشر معلولین و جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی خواستار حمایت بیشتر از این قشر عزیز در بخش های مسکن، افزایش مستمری و تعیین تکلیف پشت نوبتی ها، تسهیلات حمایتی و تامین اقلام ضروری آنان گردید.
در این جلسه نیز نخعی، نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دپارتمان ملی معدن در نهبندان نیازمند اعتبارات ویژه است و باید هر چه سریع تر تحقق یابد.
«دکتر نخعی» اظهار کرد: مجموعه وزارت رفاه، در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای توجه به نهبندان؛ پیش قدم بوده است.

? نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر مقامات ارشد وزارت رفاه به استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان، گفت: از حضور مجموعه ستادی وزارت رفاه قدردانی می کنیم و امیدواریم این حضور مایه خیر و برکت باشد.

? وی با بیان اینکه وزارت رفاه اقداماتی را در بخش های مختلف نهبندان شروع کرده است، گفت: انتظار این است این اقدامات با سرعت بیشتری تکمیل شود.

? وی با اشاره به اینکه نهبندان، پایتخت گرانیت کشور و دارای ظرفیت های ویژه معدنی است، گفت: انتظار داریم هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه کمتر توسعه یافته ورود کنند، همچنین نقطه نقطه نهبندان باید کارگاه فرآوری گرانیت باشد، لذا از بخش خصوصی برای همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.