#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اعلام کرد؛
خسارات وارده به هنرمندان خراسان جنوبی از محل کروناویروس جمع بندی می شود
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی از ابتدای اسفندماه ۹۸ به دلیل شیوع کروناویروس گفت: خسارات وارده به هنرمندان در بخش های فرهنگی، هنری و رسانه ای برآورد و به مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام می شود.

محمود رمضانی عنوان کرد: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و درمان مبنی بر مشارکت تمامی صنوف و اقشار مختلف جامعه برای مقابله با کرونا ویروس، تمامی برنامه های فرهنگی و هنری استان اعم از جشنواره‌های شعر فجر، فیلم و عکس و مجسمه‌های نمکی تعطیل شد.
وی با اشاره به تداوم تعطیلی بسیاری از این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان افزود: بدون شک تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب وارد شدن خساراتی به هنرمندان استان شده است که در این راستا، ضرر و زیان‌های وارده به فعالان این حوزه برآورد و به مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام می‌شود.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای دریافت بسته‌های حمایتی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان هم اشاره کرد و ادامه داد: در صورت تحقق این مهم، اطلاع رسانی به هنرمندان انجام خواهد شد.
رمضانی با بیان اینکه فعالیت‌ تمامی موسسات فرهنگی و هنری از قبیل چاپخانه‌ها، کانون‌های ‌آگهی و تبلیغات و … ۲۳ فروردین به روال سابق برگشته است، گفت: اما هنوز سینماها و برنامه‌های تجمیعی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس تعطیل هستند.
وی از نصب چهار هزار متر بنر اطلاع رسانی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس در سطح معابر و شهرهای خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی از ابتدای اسفندماه تاکنون، ۶ جلسه با موضوع کروناویروس و ۸ جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی برگزار کرده است که در همین راستا از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تشویق قرار گرفت.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ۹ نفر از هنرمندان و شاعران برجسته استان در راستای تحقق پویش در خانه بمانیم، با کلیپ‌هایی در فضایی مجازی به مردم توصیه کردند که به مدافعان سلامت با خانه ماندن کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره تولیدات کمی بین پایگاه‌ های خبری خراسان جنوبی برای مقابله با کروناویروس در اسفندماه منتشر شد که این مهم با هدف حمایت از پایگاه های خبری تحلیلی استان و اطلاع رسانی هرچه بهتر به مردم برای پیشگیری از این بیماری انجام شده است.