کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ ایستگاه هواشناسی استان روز گذشته (یکشنبه) دمای بالای ۴۰ درجه را به ثبت رساندند.

جواد نخعی  افزود: در این مدت طبس و دهسلم نهبندان با ۴۷ و سربیشه با ۱۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان بودند.

وی گفت: با توجه به همدیدی و آینده نگری نقشه ها روند افزایشی دما در استان برای امروز (دوشنبه) با پیش بینی ۴۹ درجه سانتیگراد در طبس به اوج می رسد و از فردا دما روند کاهشی خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: مطابق با الگوی نقشه های هواشناسی به تدریج از امشب تا پایان هفته وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در نواحی شرقی و شمال غربی استان کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی گفت: در این مدت در مرز شرقی شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه توفان و گرد و خاک می تواند منجر به اختلال در تردد و بروز خسارات احتمالی شود.

نخعی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای بیرجند مرکز استان به ۲۱ و ۴۰ درجه سلسیوس رسید و برای امروز ضمن اینکه دمای مرکز استان تا یک درجه افزایش می یابد دمای طبس به ۴۹ درجه سلسیوس خواهد رسید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله