#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: رشد جامعه دانشگاهی و حوزوی در این است که وسط جامعه باشند و دولت برای حل مشکلات مردم از تخصص‌های دانشگاه استفاده کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه و حوزه در عین حال که نیاز به کمیت دارد اما حرف اول را کیفیت می‌زند و امیدواریم دانشگاه بعد از ۴۰ سال آزمون و خطا در گام دوم انقلاب برای وصول به آرمان‌ها و اهداف اصلی انقلاب بسیار موفق باشد.

وی گفت: در حال حاضر قوای سه‌گانه همسو هستند و مردم هم در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند که خیلی حکایت‌ها دارد و زمینه بسیار مساعدی است که دیگر باید از اما و اگرها بگذریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هم دولت باید به دانشگاه‌ها نزدیک شود و حداکثر استفاده را برای حل مشکلات مردم از طریق تخصص‌های دانشگاه داشته باشد و هم دانشگاه صرفا تئوری نباشد.

وی بیان کرد: امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی و با زمان‌بندی انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه زمان کنونی فراتر از مساله پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است افزود: آن زمان در داخل و خارج اما و اگرها وجود داشت و وقتی امام خمینی (ره) به امت فرمود ما می‌توانیم، خیلی افراد در این زمینه تردید داشتند لذا بعد از آن تاریخ برای از بین رفتن انقلاب اسلامی وعده سه ماهه و شش ماهه دادند، جنگ و فتنه‌های بسیاری را تحمیل کردند اما دشمن ناکام ماند.

وی گفت: اما الان بحث ما می‌توانیم نیست و این است که «ما توانستیم» و دشمن به هیچ کدام از مقاصد شوم خود نرسید که در این جهت دانشگاه و حوزه باید این فرصت را غنیمت بشمارند و با طرح نو و حساب شده مطابق با گام دوم انقلاب حرکت کنند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان امروز برای حضور در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند به خراسان جنوبی سفر کرده است.