معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی با پرداخت ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا، رتبه اول را در بین استان ها دارد.

 سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: تاکنون ۳۰۱ فقره پرونده درخواست تسهیلات از سوی اهالی و کسب و کارهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و فعالین قرآنی استان ثبت شده است.

وی با اشاره به این که از این تعداد ۹۳ فقره خویش فرما، ۵۶ فقره رسمی و ۱۵۴ فقره فاقد بیمه بوده اند، ادامه داد: تعداد کل اشتغال به نفرهای ثبت شده نیز ۴۱۸ مورد است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموع تسهیلات درخواستی این پرونده ها را ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۱ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان خویش فرمایی، ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان کسب و کارهای رسمی و ۹۱۹ میلیون تومان غیر رسمی بوده است.

زمزم با بیان این که افراد و اشخاص فاقد بیمه و یا اعضای صندوق هنرمندان تا ۳۱ شهریورماه برای ثبت نام در سامانه کارا مهلت دارند، خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ارایه شده ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تا سقف ۱۶ میلیون تومان برای هر نفر اعلام شده است.