معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: این زمینه در کشور فراهم است که اقتصاد مردمی را تقویت کنیم و دولت نظارت، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و از فعالان بخش‌های مختلف حمایت کند.

 سید “محمد حسینی”  در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت مردمی به این معنا که واقعا اعتقاد و باور دارد حضور مردم خیلی موثر است و نه فقط در راهپیمایی و تظاهرات بلکه در امور و شئون مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ باید انجام شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و دولت نیز اعتقاد دارد که بخش خصوصی باید قوی شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به برزیل گفت: یکی از بحث‌هایی که سفیر ما مطرح کرد اینکه بخش خصوصی باید در آن کشور ارتباط برقرار کند یعنی دولت در خیلی کشورها اقتصاد را به بخش خصوصی سپرده است.

وی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: این حضور معنادار نشان می‌دهد که مردم اصل نظام را باور و اعتقاد دارند، حمایت می‌کنند و نمی‌گذارند خدشه‌ای وارد شود.

حسینی خاطرنشان کرد: البته در ایام اغتشاشات نیز به مناسبت‌های مختلف از جمله حادثه چاهچراغ و جسارت به قرآن و ولایت، تجمعات مردمی و تظاهرات داشتیم.

وی گفت: ۱۳ آبان امسال هم باشکوه‌تر از هر سال برگزار شد و اگر سال‌های قبل به دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر اتکا می‌شد امسال اقشار مختلف مردم احساس مسئولیت کردند و وارد صحنه شدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امسال علاوه بر اینکه مردم احساس می‌کردند ۲۲ بهمن باید به یک رزمایش و مانور قدرت در مقابل غربی‌ها، بدخواهان و دشمنان تبدیل شود در ماه رجب بین دو عید بزرگ قرار داشت که معنویت و فضای خاص داده بود.

وی تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم و مسئولیت ما بیشتر می‌شود زیرا مردم با مشکلاتی مواجه هستند و اساسا تحریم‌ها برای این بوده که بر مردم فشار بیاید، مردم نسبت به نظام بدبین شوند و فاصله‌ای بین حاکمیت و ملت ایجاد شود که خوشبختانه فهم، درک، بینش و بصیرت مردم مانع شده است و سختی‌ها را تحمل کردند که امیدواریم دولت هم موفق شود و بتواند روز به روز شرایط را بهتر کند.

حسینی گفت: این دولت همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد یک دولت مردمی است یعنی ارتباط دولت با مردم گسترده است که همین سفرها و رفت و آمدها نشان می‌دهد و اینکه رئیس جمهور گاهی به روستاهایی می‌رود که در گذشته کسی از مسوولان نرفته است.

وی افزود: این بین مردم بودن دلگرمی ایجاد می‌کند و مردم می‌دانند که مسوولان از مشکلات آنها مطلع هستند همچنین نه اینکه فقط برای تفقد و دلجویی بلکه برای حل مسائل است یعنی مردم مشکلاتشان را بیان می‌کنند و با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: حتی نامه‌های شخصی افراد که درخواست وام یا مشکلی دارند سعی در حل آنهاست و الان رکورد زده شده همچنین مشکلات عمومی مشخص است و از جمله کمبود کالا، آب، کشاورزی، صنعت و تعطیلی کارخانه‌ها پیگیری و برای رفع آنها تلاش می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از سه هزار کارگاه، کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل احیا شده و یک واحد در ریاست جمهوری برای احیای این واحدهاست که باعث می‌شود کارگران بیکار و مهندسان به سر کار برگردند و این اهتمام امیدواری ایجاد می‌کند.

حسینی افزود: دولت سیزدهم عدالت‌محور است و واقعا به دنبال این است که محرومیت زدوده شود، فقر مطلق از بین برود و این فاصله طبقاتی که متاسفانه در دولت قبل ایجاد شده و به تعبیر اقتصاددانان ضریب جینی که افزایش پیدا کرده بود، کاهش یابد و فاصله کمتر شود.

وی گفت: کسانی که از رانت استفاده می‌کردند، ویژه‌خوار بودند و از موقعیت‌هایشان سوءاستفاده می‌کردند الان به هیچ وجه قابل قبول نیست لذا رصد و پیگیری می‌شود که این گونه نباشد

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: حتی در پرداخت حقوق و سایر موارد پیشنهاداتی که دولت می‌دهد، پلکانی است تا برای کسانی که کمتر می‌گیرند درصد بیشتری باشد و فاصله‌ها کمتر شود.

وی افزود: البته قائل به مساوات نیستیم که همه باید یکسان دریافت کنند اما فاصله نامعقول هم نباید وجود داشته باشد لذا سعی شده به کارگران، بازنشستگان و اقشار مختلف توجه بیشتری شود.

حسینی گفت: دولت تحول‌گراست به این معنا که وضع موجود را مطلوب نمی‌دانیم و حتما باید تحول و دگرگونی ایجاد شود و تغییر صورت گیرد تا شرایط بهتری بر کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه این تحول در سیاست خارجی قابل مشاهده است افزود: رئیس جمهور بزودی به چین سفر می‌کند قبلا به روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قطر و عمان سفر کرده و ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داریم که به رونق اقتصادی کشور خیلی کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهور همچنین از دولت سیزدهم به عنوان دولت ولایی نام برد و گفت: مردم در گذشته نگرانی داشتند که مقام معظم رهبری موضعی بیان می‌کردند و بعدا دیگران موضع دیگری می‌گرفتند که بازتاب منفی داشت و در رسانه‌های فارسی زبان روی این قضایا مانور می‌دادند که یکپارچگی و انسجام در کشور وجود ندارد.

وی اظهار داشت: الان باور و اعتقاد است اگر رهبر معظم انقلاب صحبت کنند، رئیس جمهور بلافاصله در دولت نه فقط بازگو بلکه مطرح می‌شود که وظیفه ما برای اجرای رهنمودها و منویات رهبری چیست که خیلی ارزش دارد و در پیشبرد کارها موثر است.

حسینی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به شرایط استان خراسان جنوبی گفت: این استان در دور اول و دوم سفرهای استانی جزو اولویت‌ها بوده و در دور دوم سفرها اولین سفر به خراسان جنوبی بود که نشان می‌دهد اینجا محرومیت هست و رئیس جمهور اطلاع دارد.

وی افزود: ما هم با اطلاعات و علاقه‌ای که داریم پیگیری و کمک خواهیم کرد تا خدمت بیشتری صورت بگیرد زیرا این مردم پشتوانه نظام هستند و خانواده‌های محروم در دوران انقلاب و جنگ خدمات فراوانی به کشور انجام دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حوادث اخیر و دیدار با خانواده برخی شهدا و جانبازان مدافع امینت گفت: روح الله عجمیان که زیر شکنجه به شهادت رسید جوانی کارگر و پدرش هم کارگر است که در حاشیه شهر کرج منزل اجاره‌ای دارند ولی فرزند با احساس مسئولیت در این حوادث ایستاد و اگرچه شهادت به این صورت مایه تاسف و تاثر شد اما ماهیت کسانی را رسوا کرد که چه افراد خشن و بی رحمی هستند.

وی اظهار داشت: در مقابل فردی که در کاخ زندگی می‌کرده الان با رضا پهلوی همراه شده و با روحیه تجمل‌گرایی درصدد انقلاب است.

حسینی افزود: وقتی طبقات متوسط و محروم جامعه این گونه پای کار هستند حتما مسوولان هم باید توجه بیشتری داشته باشند و برعکس افرادی داشتیم و شاید هنوز باشند که حتی مالیات معمولی را نمی‌پرداختند و یکی از موفقیت‌های دولت که منشا درآمد شده، این است که جلوی فرار مالیاتی را گرفته است.

وی تصریح کرد: از این دست کارهای زمین مانده وجود دارد که همه باید دست به دست هم بدهیم و روز به روز خبرهای خوش و بهتری داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گزارشی که استاندار خراسان جنوبی از اقدامات انجام شده در استان ارائه کرد، گفت: گزارش خوبی بود که به مسوولان استان خداقوت می‌گوییم و امیدواریم که بتوان خدمات گسترده‌تری هم انجام داد.

وی افزود: در این مدت دولت هم نشان داده که عزمش برای خدمت جزم است و مجلس نیز همراهی بسیار خوبی با دولت دارد به‌ویژه نمایندگان خراسان جنوبی لذا یک همگرایی و همدلی وجود دارد برای اینکه کارها خوب انجام شود.

حسینی گفت: در خراسان جنوبی با محوریت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان فضای بسیار خوبی فراهم است و چنین وضعیتی باعث می‌شود که مردم دلگرم‌تر باشند و خیالشان راحت‌تر باشد که مسوولان به فکر آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم گفت: با توجه به گسترش شهر یکی از نیازهای بیرجند فضای مناسب برای مراسم بزرگ است که باید از این لحاظ زودتر اراضی پادگان ارتش تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: زمین در اختیار است و اگر ساخت و سازی انجام شود باز باید تخریب کرد لذا الان وقت تصمیم‌گیری است تا برای آینده شهر که مرکز استان است جایگاه ویژه مراسم‌ بزرگ را در نظر گرفت.

وی گفت: باید با اتکای به نیروی الهی عزم را جزم کرد تا این کار زودتر به نتیجه برسد زیرا برابر عقل و نقل به مسوولان واگذار شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن فوق‌العاده بود و سخنرانی جالب و جامع در این راهپیمایی انجام شد.

وی با بیان اینکه معاون پارلمانی رئیس جمهور شخصی صف‌شکن است گفت: زمانی که در مقابل برخی جریان‌ها نمی‌شد عرض اندام کرد ایشان ایستاد و به عنوان یک نیروی جوان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس پنجم پیروز شد و تاکنون هم ثابت قدم در خط ولایت بوده که ارزشمند  است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بعد از ۴۴ سال علیرغم جنگ‌های روانی و ترکیبی باز هم مردم حضور پرشوری داشتند که پشتوانه دارد.

وی گفت: قلب مردم توسط نیرویی هدایت می‌شود و رسوایی دشمن در انواع توطئه‌های جهانی هم منشأ الهی دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر بیرجند شرکت و سخنرانی کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور