حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بزرگواری و گذشت از جمله ویژگی های بارز ورزش باستانی است، گفت: ورزش باستانی استعدادهای بدن را بالفعل می کند و کارآمدی آن نیز در صحنه های مختلف است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از پهلوانان و باستانی کاران بیرجند که به مناسبت هفته ورزش باستانی و زورخانه ای برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدن به هدف نهایی نیازمند تلفیق شدن چند مورد با یکدیگر است، اظهار کرد: خداوند متعال با حکمت نامتناهی خود استعدادهای مختلفی را در وجود انسان نهادینه کرده است و لذا انسان باید در جهت شکوفا شدن آنها گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه خدای حکیم این عالم را بر اساس حکمت خلق کرده است، افزود: با ورزش و تمرین، فرد می تواند به توان های مختلفی دست پیدا کند لذا می توان گفت که در واقع ورزش، شکر عملی وجود استعدادهای جسمانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شکر زبانی همان ذکر است، شکر قلبی همان توجه است، اما شکر عملی نسبت به هر موضوعی یعنی کار و تلاش برای به ثمر نشستن استعداد نهایی فرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بهترین ورزش، ورزش باستانی است، تصریح کرد: ورزش باستانی استعدادهای بدن را بالفعل می کند و کارآمدی آن نیز در صحنه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: از جمله خصوصیات ورزش باستانی این است که همواره همراه با بزرگواری، گذشت و شخصیت می باشد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: مهمترین مسئله در هر امری از جمله در ورزش این است که هدف نهایی چیست، لذا آنچه مرشدها در ورزش باستانی اجرا می کنند از فرهنگ ولایی و تبرک به نام حضرت علی بن ابی طالب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه سمبل قهرمانی ما سردار بزرگوار قاسم سلیمانی است، افزود: حضور قهرمانان ما در مسابقات برای خودنمایی نیست بلکه افتخار آنها به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: وقتی انسان های سالم با بدن، فکر، فریاد، آرمان و اخلاق سالم به عنوان سمبلیک در صحنه های بین المللی حاضر می شوند، آن صحنه ها را به صحنه جهاد تبدیل می کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: آن زمانی که در صحنه های مختلف، قهرمان های جمهوری اسلامی، پرچم ایران را به اهتزاز در می آوردند، همه مردم لذت می برند و این بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: پیروزی در جبهه های نظامی و صحنه های سیاسی و اقتصادی و همچنین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی بر فراز نفت کش هایی که در آن همه شعارهایی که شیطان بزرگ داده بود، به سمت کشور ونزوئلا حرکت و آن را از محاصره آزاد کردند، برای ما بسیار ارزشمند است، این موارد برای نسل جوان و نوجوان امروز بسیار معنی می دهد و سرنوشت آن ها را این پیروزی ها تعیین می کند.

 

وی ابراز داشت: علم، نصیحت و صحبت به جای خودش اما نوجوان ما وقتی شخص پرجاذبه ای را می بیند، سعی می کند که خود را همانند وی کند لذا وقتی آزادگی، شعار، عمل و اخلاق شما را می بیند، به سمت شما گرایش پیدا می کند.