حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ورود ۳۰ درصدی کالای قاچاق از مبادی رسمی کشور اشاره کرد و افزود: امروز با ابزار بازرسی می توان همه چیز را کنترل کرد لذا این آمار نشان می دهد که مبادی رسمی مجهز به امکانات کنترل گر نیستند که باید در این زمینه بیشتر هزینه شود.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: گاهی هم ممکن است اشخاص مسئول در این خصوص سهل انگاری کنند که باید این افراد نیز مواخذه و تنبیه شوند.
وی با تاکید بر پرهیز از انتخاب حزبی افراد در این مسئولیت ها گفت: برای مسئولیت هر بخش از این قسمت ها باید بهترین و کارآمدترین افراد انتخاب شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید از کارهای جزیره ای در مسیر مبازره با قاچاق پرهیز کرد.
وی جلوگیری از ورود قاچاق کالا را امری شدنی دانست و اظهار داشت: علت های این موضوع شناسایی و با آن مبارزه شود و اگر قانون نیز در این خصوص نارسا است نواقص ارایه و هماهنگی شود تا قوانین را اصلاح کنند.

** قاچاق کالا در میان مردم قبح پیدا کند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تلاش انجام گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در استان گفت: باید علت ها را از مبدا شناسایی و با آن مبارزه کرد از سوی دیگر هم اطلاع رسانی به جامعه از تریبون های مختلف انجام گیرد.
وی ادامه داد: رسانه ها نیز از آنجایی که بیشترین مخاطب را دارند برای آگاهی دادن به جامعه در قبال مضرات قاچاق کالا تلاش کنند.
وی با بیان اینکه باید قاچاق کالا در میان مردم قبح پیدا کند افزود: اگر اشتغال ایجاد شود هیچ گاه افراد به خاطر بیکاری دست به قاچاق نمی زنند.
وی مسائل ایمانی را یکی از انگیزه ها برای پرهیز از قاچاق دانست و گفت: نباید اجازه داد که پایه های ایمانی مردم در نظام جمهوری اسلامی تخریب شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: حتی اگر دین هم نباشد منافع ملی می تواند مانعی برای قاچاق کالا باشد و در برخی کشورها دیده شده افراد متخلف که بر خلاف منافع ملی مبتلا به فساد مالی هستند اعدام می شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به ارتباط بیکاری و قاچاق کالا اشاره کرد و با طرح یک سوال گفت: چطور برای انواع اختلاس و حقوق های نجومی پول هست اما برای اشتغال نیست؟
عبادی با تاکید بر ایجاد تناسب در برخوردها اظهار داشت: همانطور که پلیس با جان خود بازی کرده و قاچاق کشف می کند نیروی قضایی هم باید در برخورد با متخلفان قاطع باشد.
وی با این تعبیر که به نسبت انقلاب برای مسایل مهم هزینه نمی شود یادآور شد: باید از خانواده ها و مدارس، آموزش مسائل مبارزه با قاچاق کالا شروع شود.
این دیدار به مناسبت دوازدهم تیرماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب و تاسیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام گرفت.
۹۷۶۶ * ۶۰۵۴

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله