رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی از امروز تا پایان هفته جاری روند کاهشی دما و یخبندان شبانه را در استان انتظار داریم.

جواد نخعی  افزود: وقوع یخبندان شبانه در مناطق سردسیر شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های سربیشه و قاینات قابل پیش‌بینی است و فعالان بخش کشاورزی تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی به‌کار گیرند.

وی گفت: طی شب و روز گذشته در خراسان جنوبی کاهش دما را شاهد بودیم و کمینه دمای سربیشه به منفی ۲ درجه سانتیگراد رسید.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: شرایط جوی در اغلب نقاط استان تا پایان هفته پایدار و یکنواخت خواهد بود و افزایش موقت ابر در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین ۲ و ۲۳ درجه سلسیوس متغیر بود گفت: در این مدت سربیشه با دمای منفی ۲ و دهسلم نهبندان با ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی شروع شد به طوری که دما در برخی شهرستان‌ها از جمله بیرجند و سربیشه به زیر صفر رسید و اداره کل هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.