مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در سال جاری سه خودروی امداد و نجات به استان تخصیص یافت اما همچنان با کمبود خودروی امداد و نجات در استان مواجه هستیم.

محمدرحیم شهریاری، امشب ۷ اسفند، در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال تمام جلسات کارگروه امداد و نجات به صورت منظم تشکیل شده و دستور العمل به دستگاه‌های ذی ربط ارسال شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی هر ۱۲ سال یک زلزله بالای ۶ ریشتر دارد، گفت: جمعیت هلال احمر استان جزء سازمان‌های نوپا بوده و یکی از وظایف اصلی آن، آموزش‌های عمومی به جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای داوطلب جمعیت در ۲۸ پایگاه امداد و نجات استان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: همچنین به ۲۳۰ مربی آموزش تخصصی ارائه شده است.

شهریاری تصریح کرد: ۵۶۰۰ نفر عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد که در تمام حوادث و سوانح کمک می‌کنند و حدود ۲۶ هزار نفر نیز عضو کانون‌های دانشجویی و دانش‌آموزی هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر سوله انباری در استان وجود دارد، ادامه داد: برای نخستین بار امسال بالگرد امداد هوایی در استان مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جاری سه خودروی امداد و نجات به استان تخصیص یافت اما همچنان با کمبود خودروی امداد و نجات در استان مواجه هستیم.

شهریاری با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر، رهاسازی در جاده‌ها است، اظهار کرد: مانورهای امدادی در تمام شهرها برگزار شده و توان امدادی خوبی در بین نیروهای جمعیت وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ هزار نفر در سطح استان امدادرسانی شده که بیشتر این امدادرسانی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و سیلاب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ میلیارد ریال اقلام غذایی در استان توزیع شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت نیز ۲۲۰ عملیات رهاسازی انجام شده و ۵۸۰۰ نفر نیروی امدادی به حوادث اعزام شدند.

شهریاری خاطرنشان کرد: از محل ماده ۱۰ و ۱۲ طی چهار سال گذشته تاکنون هیچ اعتباری به استان تخصیص پیدا نکرده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله