دو نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله اهل شهرستان فردوس با تشخیص مرگ مغزی به ترتیب در تاریخ های ۰۹/۱۴/ ۱۴۰۱ و ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ در بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس بستری شدند.
معاون درمان دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با وجود مراقبت های ویژه متاسفانه مرگ مغزی بیماران تایید شد و با رضایت خانواده آنها، بیماران جهت اهدا اعضاء به مشهد اعزام شد.
دکتر اسماعیلی در ادامه بیان داشت: در تاریخ ۲۲/۰۹/۱۴۰۱ در بیمارستان منتصریه مشهد کبد زنده یاد سحر میرشکار به آقای ۵۵ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری کبدی رنج می برد بصورت رایگان اهدا و پیوند شد و در تاریخ ۲۷/۰۹/۱۴۰۱ در بیمارستان منتصریه مشهد کبد زنده یاد محمدرضا اسماعیل زاده به آقای ۵۲ ساله ساکن استان گلستان که سالها از بیماری کبدی رنج می برد، یک کلیه به آقای ۲۶ ساله ساکن کاشمر که سالها از بیماری کلیوی رنج می برد و یک کلیه به آقای ۱۵ ساله ساکن زاهدان که سالها از بیماری کلیوی رنج می برد بصورت رایگان اهدا و پیوند شد.
دکتر اسماعیلی افزود: قرنیه های مرحومه سحر میرشکار و مرحوم محمد رضا اسماعیل زاده به بانک چشم مشهد و قسمتی از پوست آنها نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور