نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تکریم از چهره‌های ماندگار استان در بخش‌های مختلف ادامه‌دار باشد چرا که ما از اینگونه شخصیت‌ها کم نداریم که نیاز است برای جوانان الگوسازی کنیم.

حسین خسروی اسفزار روز شنبه در آیین تکریم ملی از “سید محمدحسین زینلی” چهره ماندگار صنعت در بیرجند اظهار داشت: یاد عالم بزرگ آیت الله ربانی هم باید در این جلسه گرامی بداریم چراکه ثبت کویر تایر در سال ۱۳۶۶ به وسیله همین عالم بزرگ رقم خورده است.

وی عنوان کرد: اگر پیامبر گرامی اسلام تاکید داشتند که باید دست کارگر را بوسید حتما امثال بنده باید دست کارآفرینان را ببوسیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیرعامل کویر تایر به همت کارکنان خودشان از سال ۱۳۶۶ تاکنون برای حدود هشت نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، بیان کرد: وظیفه ما تکریم از سرآمدان در بخش‌های مختلف است، مضاعف بر این وظیفه، تکریم و معرفی این چهره ملی ماندگار نشان دهنده اراده پولادین و تحقق فعل ما می‌توانیم است.

خسروی اسفزار ادامه داد: باید جوانان ما از شخصیت ایشان الگو بگیرند و پای تجربیات ایشان بنشینند، مسئولان اگر خواستار توسعه کویر در فازهای بعدی هستند، باید در رفع موانع به مدیرعامل کویر تایر در سطح ملی کمک کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: این تکریم‌ها و تجلیل‌ها در همه حوزه‌ها در خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت.

جواد اشرفی افزود: الگوسازی از شخصیت مهندس زینلی هدف از برگزاری این مراسم است، مجموعه کویر تایر امروز توانسته حس تعلق را در سطح اجتماع ایجاد کرده و به عنوان یک سازمان شهروندی مایه افتخار خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه امروز در سازمان‌ها تنها به قهرمان و پهلوان نیاز نداریم، بیان کرد: اگر مدیری می‌خواهد موفق باشد باید در جای جای آن سازمان و نهاد قهرمان و پهلوان داشته باشند تا بتوانند مجموعه را به خوبی مدیریت کند.

اشرفی عنوان کرد: از بنیاد ملی نخبگان انتظار داریم که ماحصل این تقدیر یک سبک مدیریتی باشد، آقای مهندس زینلی یک سازمان خودکفا و تولید محور را مدیریت می‌کند که برگ موفقی در کارنامه خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه عصر جدید، عصر تولید ناب است بیان کرد: تولید ناب همین است که حضرتعالی حفظ ارزش افزوده برای رسالت اجتماعی مجموعه کویر تایر کردید و فلسفه کویر تایر در سطح جامعه عملی و نهادینه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار از بنیاد ملی نخبگان این است که خروجی و ماحصل این تقدیر و تکریم یک کتابچه، دست نوشته و برشور از شخصیت مهندس زینلی برای مدیریت سایر نهادها باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: امروز فرصت مناسبی است که مهمترین موتور محرکه اقتصادی کشور یعنی بخش صنعت و معدن نگاه اندیشمندانه شود چرا که این بخش عامل ایجاد اشتغال مولد و پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است.

عباسعلی رضاپور افزود: فرهنگ تکریم و تقدیر و تشکر ریشه در تعالیم اسلامی ما مسلمان دارد، خدمات جهادی مدیرعامل کویر تایر و فراهم کردن بستری برای توسعه علم بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند که شعار پرچمداری توسعه صنعت و معدن در شرق کشور را جزو رسالت خود دارد اخیرا نهضت احیای واحدهای اقتصادی استان را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند.

رضاپور ادامه داد: دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن مشارکت در برگزاری این مراسم، یادمانی از چهره ملی صنعت خراسان جنوبی را در محل این دانشگاه پرده‌نمایی خواهد کرد.

 

مدیرعامل کویر تایر هم گفت: نخبگان جامعه شهدا هستند که فضای کسب و کار را برایمان با اهدای خونشان رقم زدند.

سید محمد حسین زینلی افزود: آیا نخبگان جامعه ما همسران، فرزندان و مادران شهدا نیستند که با صبر و بردباری پای نظام ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: روستا زاده‌ای هستم که امروز به برکت دولت سیزدهم، رو به روی شما ایستاده‌ام، من غیر از کار، تلاش، خلاقیت و ایجاد فضای کار برای جوانان مستعد این منطقه کار دیگری انجام نداده‌ام.

زینلی افزود: استانداری، بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌ صنعتی و همه مسئولان خراسان جنوبی همت کردند تا من همیشه زیر بار منت این مردم قرار بگیرم.

وی ادامه داد: نسل‌های آینده هم بدانند که پدرشان به عنوان یک کارگر چه طور مورد محبت و بزرگواری دولتمردان قرار گرفته است.

چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۳ ساله خود در خراسان جنوبی، بیان کرد: باید زیر چتر نظام اسلامی همه مسائل و مشکلات برای ما شیرین باشد، بنده لحظه‌ای از کار و تلاش غافل نبوده‌ام.

زینلی خاطرنشان کرد: البته تلاش همکاران در توفیقات بنده نقش موثری داشته که همیشه قدران زحمات و تلاش آنان هستم چرا که همراهی آنان باعث شده که کویر تایر در سطح کشور مطرح شود.

وی کویر تایر را بنگاه اقتصادی مردم پایه دانست و گفت: باید اقتصاد ما مردم پایه باشد و کویر تایر به عنوان نمادی از مردم پایه بودن امروز توفیقات فراوانی دارد.

زینلی ادامه داد: در چند ماه آینده و در سال رشد تولید و مهارم تورم، کویر تایر ظرفیت خود را ۴۵ درصد افزایش خواهد داد.

وی خواستار عنایت ویژه مسئولان به طرح توسعه کویر تایر شد و گفت: با اجرای این طرح بیش از هشت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و همچنان نیازمند همراهی مردم در سرمایه‌گذاری هستم.

چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی پایمردی، مداومت، دغدغه‌مند بودن، اخلاص و خرد جمعی را از رموز موفقیت شرکت کویر تایر در چند سال اخیر عنوان کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور