رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی گفت: انجمن بیماران هموفیلی خراسان جنوبی اولین مرکز در کشور است که توانسته هپاتیت c در بیماران هموفیلی را برطرف کند.

مسعود ضیائی، امروز ۲ مرداد، در کمیته بیماری‌های خاص استان اظهار کرد: از جمله خدمات درمانی کانون هموفیلی، تامین و توزیع رایگان فاکتورهای انعقادی، خدمات دندان پزشکی با تخفیف ویژه در دارالشفای الزهرا(س)، ویزیت رایگان بیماران دو روز در هفته و آزمایشات دوره‌ای رایگان دو مرتبه در سال است.

وی افزود: برنامه‌های حمایتی انجمن از جمله در بحث مسکن، اشتغال، تفریحی و فرهنگی است که ۱۸ واحد مسکن در اختیار بیماران گذاشته شده است و در بحث اشتغال وام‌های خود اشتغالی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث فرهنگی کارگاه‌های آموزشی برای سرپرستان بیماران برگزار شده است، اظهار کرد: انجمن بیماران هموفیلی خراسان جنوبی اولین مرکز در کشور است که توانسته هپاتیت c در بیماران هموفیلی را برطرف کند.

ضیائی یادآور شد: گسترش فضای فیزیکی و راه اندازی کتابخانه در کانون از جمله برنامه‌های سال جاری است.

سید محمد موسوی نژاد، رئیس انجمن اوتیسم خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون حمایتی خاص از این بیماران صورت نگرفته و تنها فوق تخصصی برای درمان آنان به خراسان جنوبی آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان هر نفر میلیون‌ها تومان است، افزود: بیماران اوتیسم برای درمان باید به مشهد بروند که این امر برای آنان بسیار مشکل است.

رئیس انجمن اوتیسم خراسان جنوبی با اشاره به کمبودهای بیماران اوتیسم در استان، تصریح کرد: استانداری ۵۰ میلیون تومان برای ایجاد مدرسه فرشتگان اوتیسم اختصاص داد، اما انتظار می‌رود مربیانی در استان حصور داشته باشند که تخصص لازم برای درمان داشته باشند.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: مجوزهای لازم برای تامین مسکن بیماران خاص از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

وی یادآور شد: تفاهم نامه‌ای با بهزیستی برای تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول منعقد شده است.

مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح سالن ورزشی چند منظوره ویژه بیماران خاص طی هفته دولت در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: تاسیسات جانبی این سالن نیازمند ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی آمادگی دارد خدمات ورزشی رایگان به بیماران خاص ارائه کند.

حسین اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت در پرداخت مبلغ بیمه به مرکز بیماران خاص و داروهای آنان به روز است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله