در هشت ماه گذشته دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خراسان جنوبی پرداخت شد.

، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی گفت: هم اکنون چهار هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی برخوردارند.

سیدرضا حسینی افزود: کمیته امداد امام خمینی ماهانه برای هر کدام از کودکان دچار سوء تغذیه زیرپوشش ۱۰۰ هزار تومان به حساب کارت الکترونیکی هر کدام از این افراد واریز و افراد شامل این طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد از سبد غذائی شامل حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن خریداری کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: کودکان زیر۶ سالی که از نظر شاخص‌های رشد (وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) در وضعیت مناسبی نیستند و منحنی رشد آن‌ها پائین‌تر از حد نرمال است توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسائی و به این نهاد معرفی می‌شوند.

حسینی افزود: همچنین برای کمک به خانواده‌های پرنوزاد به چهار مورد خانواده دارای فرزند سه قلو، ۴۵۵ میلیون تومان کمک حمایتی پرداخت شد.

به گفته وی همچنین در این مدت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان برای حمایت از هزار و ۵۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

حسینی گفت: کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت استان مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

وی از زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن هزار و ۳۶۵ زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در هشت ماه گذشته ۲ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان حق بیمه برای این بیمه شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی پرداخت شد.