محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در گفتگو با پایگاه خبرو و هنر گفت: از محل تفاهم نامه همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید استان منعقده در جشنواره استانی گل نرگس در شهر خوسف مبلغ ۳ میلیارد ریال با نرخ ۶ درصد جهت توسعه کشت و افزایش میزان برداشت گل نرگس این مبلغ اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با صندوق کارآفرینی امید استان در صورت وجود متقاضیان بیشتر این میزان تسهیلات افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار خوسف ادامه داد: کشاورزان جهت دریافت این تسهیلات می توانند به اداره جهاد کشاورزی خوسف مراجعه نمایند.
شفیعی ادامه داد: از دیگر تفاهم نامه های منعقدا در این جشنواره افزایش میزان سهمیه برداشت آب از چاه های کشاورزی بود که در این زمینه نیز در سال گذشته برای تمام نرگس کاران شهرستان این اتفاق افتادا است.
فرماندار خوسف ادامه داد: طی دو سال متوالی جشنواره های شهرستانی و استانی گل نرگس در شهرستان خوسف برگزار شده است که در زمینه معرفی این گل در استان و کشور اتفاقات خوبی افتاده است.
وی ادامه داد : میزان سطح زیر کشت گل نرگس نیز از ۲۱ هکتار در سال ۹۵ به ۲۴ هکتار در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است و پیش بینی میشود در سال جاری نیز این میزان سطح زیرکشت افزایش پیدا کند.
وی همچنین ادامه داد: در سال ۹۵ میزان برداشت گل نرگس ۱۲ میلیون ۱۵۰ هزار شاخه بوده که میزان نیز به ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار شاخه در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.
وی گفت شهرستان خوسف رتبه نخست سطح زیرکشت در استان و پنجم کشور را دارا می باشد

شفیعی ادامه داد: روستاهای دستگرد، مهدیه، آریش، تقاب، معصوم آباد، کلاته ملک و شهر خوسف بیشترین تولید گل نرگس در شهرستان دارند.
شفیعی اظهار داشت: در زمینه تبلیغات و برندسازی گل نرگس خوسف نیز اقدامات خوبی شروع شده است که میتوان به فروش گل نرگس در فرودگاه بیرجند و رایزنی جهت فروش این گل در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران اشاره کرد و همچنین جشنواره استانی گل نرگس به صورت یک هفته و هر روز به میزان ۱۵ در برنامه صبح بخیر شبکه اول سیما پوشش داده شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله