۱۱۸ حامی جدید در اربعین حسینی حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین خراسان جنوبی را برعهده گرفتند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، گفت: حامیان حاضر در عزاداری

روز اربعین با حضور در پایگاه‌های طرح اکرام ایتام حمایت مادی و معنوی از ۱۴۲ یتیم و فرزند محسنین برعهده گرفتند.

عبدالرحیم لطفی افزود: بر اساس اعلام پایگاه‌های جذب حامی در استان، به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با اربعین حسینی ۱۵ پایگاه در سطح استان برپا شد.

به گفته وی از این تعداد، ۴ پایگاه در مرکز استان و ۱۰ پایگاه در شهرستان‌ها برپا شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: با احتساب این آمار از ابتدای ماه صفر ۱۵۹ حامی حمایت از ۱۹۳ فرزند را بر عهده گرفتند که برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی در ایام عزاداری پایان ماه صفر هم خواهد بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: از این تعداد حامی جذب شده بیشترین تعداد توسط اداره بیرجند مستقر در موکب مزار شهدای باقریه با جذب ۹۱ حامی بوده است.

به گفته لطفی با این تعداد حامی جدید نیز هم اکنون ۳۶ هزار و ۱۴۴ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسین با این نهاد همکاری دارند که حمایت از ۱۰ هزار و ۹۳ ایتام و فرزند محسنین در استان را برعهده دارند.

لطفی با قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: خیران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: همچنین مراجعه به سایت ekram.emdad.ir از دیگر روش‌های ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور