شرکت تعاونی خدمات درمانی و بهداشتی در بیرجند روز چهارشنبه همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی سراسر کشور افتتاح شد.

این طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون و به نمایندگی از سایر طرح‌ها با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

نماینده این شرکت تعاونی در مراسم افتتاح این طرح گفت: عملیات ساختمانی شرکت تعاونی خدمات درمانی و بهداشتی امین رویای من در پنج طبقه از سال ۹۶ آغاز شد و تاکنون در زمینه احداث ساختمان و خرید تجهیزات درمانی آن هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدرضا قلاسی افزود: این شرکت تعاونی ظرفیت ۴۰ تخت درمان را دارد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کند و اکنون ۷۵ نفر نیرو در این شرکت تعاونی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به تورم موجود در بازار این شرکت تعاونی برای خرید تجهیزات خود به سه میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد، همچنین مقداری از تسهیلات بانکی این شرکت هم عقب افتاده است که درخواست استمهال را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون ۱۹ تعاونی استان ۲۶ برند را برای محصولات خود به ثبت رساندند.

غلامرضا اشرفی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح تعاونی و پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌‎های ما این است که تعاونی‌ها به دنبال برندسازی باشند و پیگیر هستیم که صفر تا صد هزینه برندسازی توسط وزارتخانه پرداخت شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۶ تعاونی با هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان اعتبار با گرایش‌های مختلف در استان تشکیل شده و این تعداد تعاونی با ۷۵۲ نفر عضو، ۲۹۱ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

اشرفی گفت: در زمینه رشد تشکیل تعاونی‌ها در یک سال گذشته توانستیم با رشد ۶ درصدی بعد از استان زنجان رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

وی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال استان را ۹۱۸ شرکت در گرایش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی عنوان کرد و گفت: ۷۰۷ هزار و ۵۳۴ عضو و بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال سرمایه کنونی این شرکت‌ها در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۵۸ مورد نظارت از تعاونی‌های استان صورت گرفته است اظهار داشت: در پنج ماه گذشته پنج میلیون و ۳۳۵ هزار دلار از محصولات و تولیدات تعاونی‌های استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی گفت: در این مدت ۳۰ تعاونی در استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت‌نام کردند و ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به این تعاونی‌ها پرداخت کردیم.

به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) امروز – چهارشنبه – ۳۸۳ طرح تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد که ۲۸۱ طرح مربوط به شهرها و ۱۰۲ طرح مربوط به روستاهاست.

معاون اول رییس جمهوری ۳۸۳ طرح تعاونی را به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور افتتاح کرد.