علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۱ شهریور، روز ملی صنعت چاپ را به دست اندرکاران و فعالان این حوزه تبریک گفت.
 
صنعت چاپ حساس ترین نقش را در توسعه یک جامعه بر عهده دارد به گونه ای که هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری داشته باشد، میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.
 
صنعت چاپ در خراسان جنوبی دارای بیش از ۶۲ سال سابقه می باشد که وجود « چاپ زرین به عنوان نخستین و فعال ترین چاپخانه در خراسان جنوبی» گواه بر این ادعا است. همچنین چاپخانه های استان با تجهیزات و امکانات به روز، با ظرفیت بالا و کیفیت محصولات چاپی عالی، همسطح با سایر استان ها فعالیت دارند که نقطه عطفی برای استان است.
 
بدون شک این روز، یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از اهل هنر و ادب بوده که نتیجه آن، عمری طولانی برای صنعت چاپ و اعتباری بزرگ برای هنرمندان و صنعتگران حوزه چاپ ایران زمین است.
 
روز ملی صنعت چاپ بهانه ای است تا از تلاش های مستمر فعالان و اهالی صنعت چاپ تجلیل و قدرشناسی شود. اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، امیدوارم در سایه گسترش همدلی، همفکری و همکاری همه دست اندرکاران عرصه چاپ و نشر خراسان جنوبی، این صنعت بتواند بیش از پیش نقش ارزنده خود را در تعالی عرصه های گوناگون اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و هنری ایفا نموده و با رفع محدودیت‌های موجود، به منزلت واقعی خود بازگردد.

 

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور