استان خراسان جنوبی براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اجرای سیاست‌های ابلاغی این ستاد، حائز رتبه اول شده است.

خراسان جنوبی با کسب امتیاز ۹۸ از ۱۰۰ و با فاصله قابل توجه نسبت به دیگر استان‌ها، رتبه برتر را کسب کرد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر نتایج ارزیابی عملکرد استان‌ها درخصوص اجرای سیاست‌های ابلاغی و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، خراسان جنوبی از مجموع ۹ شاخص تعیین شده تنها در ۲ مورد و هر کدام یک امتیاز تا نمره کامل، ناموفق بوده و در بقیه موارد کل امتیاز تعیین شده را به دست آورده است.

برگزاری نشست‌های تخصصی هم اندیشی با نخبگان، سمن‌ها، خیرین، جریان سازی رسانه‌ای در استان با بهره‌گیری از شبکه سیمای استان، فضای مجازی و سایر رسانه‌ها، هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط در استان درخصوص برگزاری مراسم امحای مواد مکشوفه غیر دارویی، اجرای پویش نه به اعتیاد با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی از جمله شاخص‌های ارزیابی استان‌هاست که در همه این موارد خراسان جنوبی، صد درصد امتیاز را کسب کرده است.

براساس این گزارش، خراسان جنوبی در حوزه سرپرستی اموال و حقوقی هم حائز رتبه برتر شده و از دیگر استان‌ها پیشی گرفته است.

خراسان جنوبی در مسیر کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد و بنابر اعلام پلیس، بیش از ۱۵ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در این استان کشف شده است.

این استان به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سمنان هم مرز است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور