همزمان با هفته دولت ۲ طرح آبخیزداری با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی شامگاه روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز نگینان در سال ۱۴۰۱ در روستای محمدآباد نگینان جزو دهستان علی جمال بخش مرکزی شهرستان آغاز شد.

 

علیرضا نصرآبادی افزود: این طرح آبخیزداری با عمیات بندخاکی به حجم ۲۶ هزار متر مکعب و با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال احداث شده‌است.

وی عنوان کرد: این پروژه شامل ۲ عملیات به صورت بندخاکی و سنگ و ملات ساخته شده که عملیات بندخاکی آن شامل ۲۶ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی آن با ارتفاع کل هشت متر است، همچنین عملیات سنگ و ملات این پروژه نیز با حجم ۱۶۰ متر مکعب با ارتفاع سه متر است.

نصرآبادی با بیان اینکه طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری روستای عشق آباد بشرویه با عملیات خاکریزی به حجم ۲۹ هزار مترمکعب و عملیات سنگ و ملات به حجم ۳۰۲ مترمکعب نیز افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این سازه آبخیزداری با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال ساخته شده است.

در ادامه نیز ترمینال ضبط پسته بشرویه با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۵ نفر با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

برای احداث این پروژه میزان ۲۱۰ میلیارد ریال به صورت خودیاری و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

شهرستان بشرویه با بیشترین اراضی زیرکشت محصول پسته به میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار دارای مقام اول در استان بوده که بخش زیادی از این محصول به کشورهای آلمان، چین و هندوستان صادر می‌شود.

 

در ادامه نیز عملیات احداث بازارچه‌ صنایع دستی و گردشگری بشرویه با ۱۴ غرفه با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.

با توجه درخواست تعداد زیادی از هنرمندان حوزه صنایع دستی و گردشگری بشرویه در جهت احداث یک بازارچه و با عنایت به گردشگران بی‌شمار شهرستان، شهرداری بشرویه در سال جاری احداث یک بازارچه صنایع دستی و گردشگری با ۱۴ غرفه به متراژ ۲۴۰ متر مربع در ابتدای بلوار شهید سردار سلیمانی در دستورکار خود قرار داده است.

شهر بشرویه با بیش از ۴۵۲ هکتار دارای جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر است که بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت در رشته‌های مختلف صنایع دستی هستند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفرهای شهرستانی خود برای حضور در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های ویژه هفته دولت، صبح امروز(پنجشنبه) به شهرستان فردوس رفت.
حضور در مراسم افتتاح ترمینال ضبط پسته، مجتمع خدماتی رفاهی، آسفالت معابر روستایی خانیک و اصلاح و توسعه شبکه برق روستای امرودکان به نمایندگی از ۹ پروژه برق‌رسانی از جمله برنامه‌های این سفر بود
همچنین عملیات اجرایی مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی اسلامیه نیز آغاز شد.

قناعت در ادامه سفرهای شهرستانی خود عصر امروز برای حضور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های ویژه هفته دولت به بشرویه رفت.

حضور در مراسم افتتاح طرح آبخیزداری روستای محمدآباد و روستای عشق آباد، طرح ترمینال ضبط پسته، افتتاح پنج واحد تجاری و سه واحد مسکن ۲ معلولی از جمله برنامه‌های این سفر بود.

همچنین کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی شهرستان بشرویه و دیدار با خانواده شهید عزیزی از دیگر برنامه‌های استاندار و مسئولان شهرستان بشرویه بود.