معتمدین اصلی و علی البدل عضو هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» به مرکزیت شهرستان بیرجند انتخاب شدند.

نشست انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل عضو هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با حضور فرماندار، دادستان، رییس ثبت احوال، رییس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بیرجند در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بیرجند در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات اظهار داشت: انتخابات مانور اقتدار ملی را به نمایش می‌گذارد و مبنای ما در انتخابات فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری با رعایت اصل بی طرفی و اجرای مر قانون در صیانت از حقوق کاندیداها و آرای مردم است.

علی ناصری اضافه کرد: تشویق مردم برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات از دیگر مواردی است که اعضای هیات اجرایی و نظارت باید با تعامل، بستر را برای تحقق این موضوع نیز فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیرجند و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، معتمدین دعوت شده از بین خود تعداد هشت نفر از اعضای اصلی و پنج نفر از اعضای علی البدل هیات اجرایی را با رای مخفی انتخاب کردند.

پس از شمارش آرا محمد موهبتی، سید محمدمهدی نوربخش، سید حسین سجادی نژاد، غلامحسین کریم‌پور فرد، غلامحسین نارمنجی، علیرضا حسین‌پور فرد، مهدی سیاری و محمدحسین یکه خانی به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان بیرجند و غلامرضا جعفرپور مقدم، ایرج مهدی زاده، محمدعلی زرنگ، محمدحسن بشیری زاده و غلامحسین دانشمند به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

ثبت‌نام ۸ داوطلب نامزدی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

با پایان یافتن چهارمین روز نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعداد این افراد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به هشت نفر رسید.

این حوزه انتخابیه یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

فرایند نام‌نویسی از داوطلبان که از ۱۰ آذرماه شروع شد، به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت و پس از گذشت چهار روز، تعداد هشت داوطلب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با حضور در ستاد انتخابات شهرستان بیرجند مستقر در فرمانداری ثبت‌نام کردند.

بنا بر این گزارش تمامی داوطلبان مرد هستند و از این تعداد ۲ نفر مدرک دکترا و ۶ نفر مدرک کارشناسی ارشد دارند.

همچنین سه نفر زیر ۵۰ سال و بقیه بالای ۵۰ سال هستند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که داوطلبان در این استان می‌توانند تا روز شنبه ۱۶ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز به فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراجعه کنند.

هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه در حال حاضر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دار