#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۷۱ تردد وسایل نقلیه در تمامی راه‌های استان به ثبت رسیده است.

اسدالله جلال زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از شروع طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا شب گذشته این میزان تردد به وسیله ۸۰ دستگاه تردد شمار فعال در محورهای اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده که ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ورودی به استان ۵۵۲ هزار و ۹۷۳ دستگاه خودرو و خروجی ۴۰۸ هزار و ۷۴۹ دستگاه بوده که نسبت به نوروز سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان تاکنون رتبه ششم در افزایش ترددهای بین استانی را در سطح کشور داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون با توجه به افزایش ترددها ۶ مورد فوتی در تصادفات جاده‌ای در استان داشته‌ایم که با توجه به ۲۲ مورد تلفات جاده‌ای در سال گذشته کاهش ۷۳ درصدی تلفات را شاهد هستیم.

جلال زاده یادآور شد: در ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های استان ۳۹ اکیپ راهداری به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمات به مسافران و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۵۳ راهدار در تمامی محورها و راهدارخانه‌های استان تا ۱۷ فروردین مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۳ باب راهدارخانه، ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۶ مسجد بین راهی در راه‌های استان برای استراحت و بهره‌مندی مسافران در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس بگیرند.