رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: حمایت از بخش کشاورزی در حوزه های مختلف ارتباط نزدیک با موضوع کالای ایرانی دارد.

مهندس  هاشم ولی پور مطلق  در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌های طرح تنظیم بازار با حساسیت و دقت بالا انجام و شرایط کار در استان متعادل بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به نسبت سنوات قبل متوسط تورم پایین تری داشته‌ایم، افزود: کالای مورد توجه بیشتر ارزاق عمومی است که در ایام عید علی رغم افزایش تقاضا قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد که با عرضه کالای تنظیم بازار این امر به صورت متعادل درآمد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، ادامه داد: در بحث برنج در حدقابل توجهی با قیمت متناسب توزیع شد و این امر با تزریق حجم بالا به فروشگاه و نمایشگاه، بازار را کنترل کرد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه خراسان جنوبی کف قیمت تخم مرغ را در کشور دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام افزایش تقاضا قیمت‌ها افزایش می‌یابد در چنین شرایطی مدیریت قیمت فرایندی پیچیده است که نیازمند هماهنگی و همکاری تولیدکنندگان است.

وی یادآورشد: در زمان کمبود واردات کالا نیز یکی از راه‌ها است که تاکید بر واردات نداریم مگر اینکه در شرایط سختی قرار بگیریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: شرایط متعادلی برای مصرف‌کنندگان در سطح شهرستان وجود دارد که تداوم این امر نیازمند مراقبت بوده و کار ساده‌ای نیست.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه تداوم فعالیت بسیاری بخش‌ها به حوزه کشاورزی مربوط بوده است، در بحث اشتغال نقش کشاورزی و در بخش صنایع دستی حضور بانوان و صندوق های خرد بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای و منفعل کار کنیم که نیازمند همراهی حوزه‌ها و ارگان‌های مختلف هستیم، اظهارکرد: تولید بخش کشاورزی همه داخلی و حتی ماشین آلات کشاورزی نیز تولید داخلی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: حمایت از بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف ارتباط نزدیک با موضوع کالای ایرانی دارد.

ولی پور مطلق اضافه کرد: امسال سال جهادکشاورزی است و با حمایت و کمک دستگاه‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌های مختلف می‌توانیم موفق شویم و نقش موثری در کمک به زیر بخش های اقتصادی استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در اولویت کارها است، افزود: به دنبال این هستیم با واگذاری حق بهره‌برداری مراتع به  کسانی که پروانه بهره‌برداری دارند بتوانیم این حوزه را احیا کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین فعالیت های انجام شده در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بوده است، افزود: در تولید، ذخیره سازی و بسترهای آبی دچار مشکل بودیم که امسال با توجه به تدبیر دولت و حمایت مجلس اعتبارات خوبی در حوزه آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله