علی فرخنده  در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از دی ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان متوقف بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر این بود که جلسات محتوایی و پربار تشکیل شود تا خروجی آن برای مردم امیدآفرین باشد و در فضای عمومی نتایج شورای فرهنگ عمومی ملموس و قابل اندازه گیری باشد.

 

وی با بیان اینکه در ۱۳ ماه گذشته حدود ۱۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی استانی برگزار شده است، افزود: از این جلسات خروجی های خوبی حاصل شد و در موضوعات پنج گانه اولویت های سال جدید که ابلاغ شد و در کنار آن به فعال کردن مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی استان پرداختیم.

 

فرخنده در خصوص فعال سازی شورای فرهنگ عمومی شهرهای استان بیان کرد: یکی از خلاهایی بود که از ظرفیتش استفاده نشده بود. سال گذشته این شورا را در مراکز شهرستان ها فعال کردیم و قوانین و سیاست های مورد نظر نماینده ولی فقیه در استان را خدمت ائمه جمعه بیان کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کیفی سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی ۱۰ کارگروه تخصصی در استان راه اندازی شده است، افزود: اولین کارگروه اندیشه ورز است که حداقل در ماه طی یک یا دو جلسه نخبگان به موضوع بحث می پردازند و مباحث فرهنگی استان را بررسی می کنند.

 

فرخنده در ادامه گفت: از جمله دیگر کارگروه ها می توان به کارگروه تخصصی رصد فرهنگی اجتماعی، کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی، ایثار و شهادت، تعلیم و تربیت، زن و خانواده، رسانه و فضای مجازی، جهادتبیین، مسجد و کارگروه تخصصی صنایع و محصولات فرهنگی اشاره کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: تلاش می کنیم تا در حوزه کیفی سازی برنامه ها به سمت مطلوب حرکت کنیم.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور