#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود مجدد بازگشایی و مجوز عبور ترانزیت از این مرز صادر شد.

مصطفی نخعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرز ماهیرود یک فرصت بسیار خوب اقتصادی برای خراسان جنوبی و کل کشور است و بخش زیادی از مراودات ما با کشور افغانستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

وی گفت: از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همان ابتدا پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در چند روز گذشته شاهد بازگشایی دوباره درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود و رونق در مرز بودیم.

وی اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در مرز ماهیرود انجام شد که این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

نخعی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که برای ایجاد دسترسی بهتر به مرز ماهیرود تاکنون انجام شده است جاده سربیشه به دُرح و ماهیرود بود که تلاش زیادی برای دوبانده‌سازی آن انجام شده است.

نخعی با بیان اینکه تمام این مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر تعیین تکلیف شده و پیمانکاران در حال کار هستند عنوان کرد: همچنین به‌زودی شاهد افتتاح رسمی دستگاه «ایکس ری» در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی گفت: بسیاری از زیرساخت‌های دیگر مانند آب، برق، فیبرنوری و سایر موارد وجود دارد و بخشی از زیرساخت‌ها در حال شکل‌گیری بوده و انجام شده یا در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز ماهیرود کمک می‌کند اجازه ترانزیت از مرز بود که با پیگیری‌های زیاد، محقق شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرزهای کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده است که می‌تواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود و اقتصاد منطقه وا ستان کند.

نخعی اظهار داشت: از همه مسئولانی که تلاش کردند تا درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود دوباره بازگشایی شود و شاهد رونق دوباره صادرات در مرز باشیم از جمله استاندار خراسان جنوبی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی و سایر دست اندرکاران قدردانی می‌کنیم