معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان اجرا شده که از این تعداد ۵۳ مورد در سال گذشته و بقیه در سال جاری انجام شده است.

سید رضا حسینی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای نصب خریداری و تجهیزات پرداخت می‌شود که از این میزان پنج میلیون تومان بلاعوض است.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های نصب شده برای مددجویان را ۲۰ ساله خریداری می‌کند که هر کیلو وات به قیمت هزار و ۴۰ تومان از متقاضی خریداری می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور چهار هزار و ۳۸ نیروگاه خورشیدی با همکاری کمیته امداد راه‌اندازی شده که ۳۲۹ نیروگاه در خراسان‌ جنوبی بوده است.

وی عنوان کرد: از مجموع نیروگاه‌های خورشیدی که در استان در حال اجرا است، ۱۸۹ نیروگاه اجرا شده اما ۱۶۱ نیروگاه به شبکه وصل شده است.

حسینی با اشاره به تفاهم‌نامه راه‌اندازی هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان که در سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به استان امضا شد، گفت: این تفاهم‌نامه بین کمیته امداد، استانداری خراسان جنوبی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شد.

وی گفت: براساس این تفاهم مقرر شد ۱۰ میلیون تومان از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ۱۰ میلیون تومان نهادهای حمایتی، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ارائه تسهیلات به مددجویان امداد پرداخت شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون سه هزار نفر متقاضی شناسایی و به شرکت برق معرفی شدند که ۷۰۰ نفر به تایید شرکت برق رسیدند.

رویداد ملی صنایع روستادوست به زودی برگزار می‌شود

وی گفت: رویداد ملی صنایع روستادوست با هدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی به زودی در استان اجرا می‌شود و این رویداد از سوی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور به تمامی استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.

وی تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق محروم را از اهداف این رویداد ذکر کرد و افزود: حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه نیز در این طرح مدنظر است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع روستادوست شامل همه محصولات صنعتی نوآورانه، به صرفه در مقیاس کوچک روستایی و دارای فناوری ساده می‌شود.

وی ادامه داد: صاحبان مشاغل می‌توانند ضمن ثبت طرح خود در سامانه این رویداد به آدرس الکترونیکی www.emdad.ir و مشارکت در مسابقه بزرگ از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند.

حسینی مهلت ثبت‌نام و معرفی طرح‌ها را ششم شهریور اعلام کرد و گفت: جوایز نقدی، نمایش محصولات در نمایشگاه بین‌المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای طرح‌های منتخب، سرمایه‌گذاری از سوی کمیته امداد و امکان اجرای پایلوتی طرح از جمله مزایای این طرح است.

وی یکی دیگر از طرح‌های مهم را طرح راهبری شغلی ذکر کرد گفت: در این طرح راهبر شغلی در کنار مجریان طرح اشتغال امداد قرار می‌گیرند که در این خصوص ۳۱ راهبر در استان همکاری می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: مددجویانی که مایل باشند به این زمینه شغلی وارد شوند، اعلام آمادگی می‌کنند و پس‌ از آن تحت نظارت راهبر شغلی و نظارت عالی کارشناسان اشتغال کمیته امداد شروع به کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: راهبر شغلی آموزش‌ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد و اگر برای اجرای طرح به تسهیلات نیاز داشته باشند به همان میزان تسهیلات در اختیار مجریان طرح قرار داده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه راهبران شغلی در مراحل فروش و بازاریابی است عنوان کرد: راهبران تعهد خرید تضمینی محصولات را برعهده می‌گیرند یا متعهد می‌شوند که در فروش و شناسایی بازار محصول به مددجویان مشاوره بدهند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان از برنامه‌های اصلی و اولویت‌های کمیته امداد است گفت: یکی از راه‌های کسب درآمد نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان است.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی امسال ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح کارفرمایی در استان گفت: در این طرح کارفرما به ازای بکارگیری هر نیرویی که تحت حمایت امداد باشد، می‌تواند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

وی در ارتباط با طرح سرباز مهارت نیز گفت: این طرح با همکاری کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازان اجرا می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح با هدف مهارت‌آموزی و آمادگی فرد برای ورود به بازار کار پس از گذراندن دوران سربازی است و برای مشمولان از رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال در نظر گرفته شده است.