مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی این اداره‌کل خبر داد و اظهار کرد: این امر یکی از راه‌های حفظ محیط زیست است.

حسن اکبری گفت: برای تحقق دولت الکترونیک، این اداره کل برخی از خدمات و کارهای قابل ارائه بصورت الکترونیکی را در پورتال خود به آدرس sko.doe.ir بارگزاری کرده تا عموم مردم و مراجعین به اداره کل حفاظت محیط زیست بتوانند کارهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و به انجام برسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، هدف از این اقدام را کنترل وکاهش آلودگی‌های زیست محیطی، خط مشی مناسب و صرفه جویی در وقت، انرژی، سهولت و تسریع در انجام امور و از همه مهم‌تر حفظ محیط زیست عنوان کرد.

اکبری اظهار کرد: بر همین اساس برخی از خدمات این اداره کل از جمله صدور کارت همیار، ارائه خدمات آموزشی، سامانه صدورگواهینامه آزمایشگاه معتمد، سامانه سازمان‌های مردم نهاد، بانک اطلاعاتی محققین و متخصصین محیط زیست، خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی، سامانه صدور مجوز ورود به مناطق تحت مدیریت استان با مقاصد مختلف، سامانه صدور مجوز نمونه‌برداری از اجزای تنوع زیستی، سامانه صدور مجوز احداث کارگاه تاکسیدرمی حیوانات وحشی و… در پورتال اداره کل راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری و پاسخگوی نیازهای مراجعین به حفاظت محیط زیست استان است.

وی یادآور شد: مراجعین می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره کل به آدرس sko.doe.ir  نسبت به درخواست های خود اقدام کنند.