امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیشرفت جامعه بدون وحدت حوزه و دانشگاه میسر نیست و باید این وحدت تقویت شود.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی(عج) با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: آرمان شهید مفتح اعتلای جامعه و کشور با علم و ایمان بود.

وی علم و ایمان را دوبال اصلی برای سعادت دنیوی وآخروی انسان دانست و اضافه کرد: علم و ایمان هیچ تضادی با هم ندارند و در طول تاریخ دانشمندانی از جمله فارابی، بوعلی سینا و بهایی وجود داشتند که در حد اعلا از هر دو آن برخوردار بودند.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: مشکل آنجا شروع می‌شود که برخی سراغ علم می‌روند فکر می‌کنند به دین نیازی نیست و بالعکس اما بدانیم دین و علم با هم متحد هستند و پیشرفت همه جانبه جامعه ما را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند.

وی ادامه داد: علم بدون ایمان باعث امور شیطانی، قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی می‌شود و در نهایت همانند جوامع غربی باعث سعادت انسان نخواهد شد، باید حوزه و دانشگاه بیش از گذشته با یکدیگر اتحاد داشته‌ باشند تا کشور را به سمت استقلال و پیشرفت سوق دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فتنه یک ماه اخیر در کشور هم گفت: این فتنه اولین فتنه نبود و آخرین فتنه دشمنان قسم خورده ما هم نخواهد بود.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: دشمنان ما پیوسته در کمین هستند تا به ما ضربه بزنند، فتنه اخیر دو لایه ظاهری و باطنی داشت که در لایه ظاهری آن صحنه کربلا تداعی می‌شد که به مدت ۴۸ ساعت فتنه‌گران و آشوب‌گران به خیابان ریختند و جان و مال و ناموس مردم را هدف قرار دادند و هزاران میلیارد ریال از سرمایه‌های کشورمان را از بین بردند و همان کاری کردند که شمر و عمرسعد با امام حسین(ع)کردند.

وی اظهار داشت: ما گلایه‌هایی از دولت، مجلس و مسؤولان خودمان داریم اما باید مواظب باشیم که با بصیرت میدان را به دست گرگ‌های پلید نسپاریم، همیشه گرگ‌ها در آن سوی مرزها در کمین نشسته‌اند تا لقمه چرب ایران اسلامی را هدف توطئه‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: در برابر توطئه دشمنان مردم با بصیرت خود صحنه افتخارآمیزی را رقم زدند و همان صحنه‌ای را آفریدند که امام حسین(ع) در برابر یزیدیان آفرید.

وی گفت: رهبر فرزانه و بصیر انقلاب نیز به موقع و به‌جا به میدان آمدند و علیرغم اینکه مسؤولیت نداشتند زمینه گسترش فتنه را با حرف زدن صادقانه با مردم از بین بردند، که باید رفتار و کردار مقام معظم رهبری برای مسؤولان ما نیز الگو باشد که در همه مشکلات با مردم صادقانه صحبت و عمل کنند.

خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری با مردم، آنان صف خود را از اغتشاگران جدا کردند و باعث شد فتنه سنگینی که دشمنان چندین ساله برنامه‌ریزی کرده بود، ۴۸ ساعت خاموش شود که این موضوع نشان از اقتدار نظام، مردم و ولایت فقیه است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه در لایه باطنی و پنهان فتنه اخیر دشمنانی از جمله صهیونیست، آمریکا و آل سعود فعالیت داشتند و از آشوبگران حمایت کردند که باید هوشیار باشیم که دشمنان در کمین نشسته‌ای داریم که اگر غفلت کنیم به دنبال هستند ما را چپاول کنند و بدرند.

وی با بیان اینکه هرچند در کشور یکسری مشکلاتی داریم که این کمبودها به ما مردم و مسؤولان بر می‌گردد اما باید رفع شود تا نظام ما حفظ و مسیر پر اقتدارش را ادامه دهد، اضافه کرد: لایه پنهانی‌تر فتنه اخیر به مسائل فرهنگی و اجتماعی بر می‌گردد که چه شده که عده‌ای در جامعه ما مزدوری دشمنان را می‌کنند و میلیاردها تومان سرمایه مملکت و مردم خود را از بین می‌برند؟

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اینکه برخی مزدوری بیگانگان را می‌کنند به مسائل تربیتی، فرهنگی، بیکاری، فقر اقتصادی و مشکلات دیگر برمی‌گردد که باید در زمینه حل این مسائل تلاش شود.

وی گفت: برخی افراد در حاشیه شهرها و برخی مناطق استان‌ها ضعف فرهنگی و تربیتی دارند و مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرند که دولت، مجلس و نهادهای فرهنگی باید در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی جامعه بیش از گذشته تلاش کنند.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: ضعف‌هایی در لایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه داریم که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود بر این لایه‌ها سوار می‎شوند و برای رسیدن به اهداف خود از داخل جامعه خود ما مزدور می‌گیرد.

وی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین گفت: ما منطق دولت را درک می‌کنیم که باید در راستای سهمیه‌بندی مصرف سوخت این اقدام انجام می‌شد اما نیاز بود که مردم قبل از این اقدام آگاه می‌شدند.