#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به موافقت ستاد استانی و اخذ موافقت وزارت کشور، آموزش‌های غیر حضوری در هفت شهرستان استان تا نهم آبان ماه تمدید شد.

محمدعلی واقعی امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های درس و آموزش در تمامی مدارس شهرستان‌های بیرجند، درمیان، قاینات، فردوس، نهبندان، طبس و بشرویه تا نهم آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته دیگر غیر حضوری است.

وی بیان کرد: این محدودیت‌ها شامل کاهش پرسنل ادارات جزء محدودیت‌های ۱۰ گانه نمی‌شود و با وجود غیر حضوری بودن کلاس‌های درس، ضدعفونی سازی محیط ادارای و آموزشی مدارس به صورت منظم و مستمر ادامه دارد.

محدودیت‌های چندگانه که با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا از ابتدای هفته گذشته به خراسان جنوبی بازگشت، در ادامه با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز یک هفته دیگر تا دوم آبان تمدید شد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی طی هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که امروز پنجشنبه (اول آبان) منتشر شد، هفت شهرستان‌ این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، فردوس، درمیان، نهبندان و سرایان وضعیت قرمز و شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه و سربیشه وضعیت نارنجی دارند.

هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیستند.