به گزارش روابط عمومی پیام آوران ایثار خراسان جنوبی، اولین ‌جلسه‌‌‌ پیام آوران ایثار استان‌ باحضور تعدادی از اعضای این تشکل در محل منزل آزاده غلامرضا رضائی مسئول تشکل پیام آوران ایثار استان خراسان جنوبی برگزار شد.
رضائی مسئول تشکل پیام آوران ایثار در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین ایام بزرگداشت روز شهید، گفت: این جلسه به منظور تبادل نظر و روند روبه رشد دفتر نمایندگی پیام آوران ایثار در استان خراسان جنوبی برگزار شد.
وی افزود: اولین جلسه هم اندیشی شورای پیام آوران ایثار خراسان جنوبی، با حضور جمعی از اعضای این تشکل نیز تشکیل جلسه داده و بر سخنوری و روایتگری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بحث و تبادل نظر گردید.
ضمنا در پایان احکام ارسالی از سوی اداره پیام آوران ایثار کشور مربوط به گذراندن دوره آموزشی در کردان کرج توسط رضائی مسئول پیام آوران ایثار استان خراسان جنوبی به اعضای حاضر تقدیم شد.
مصوبات این جلسه پس از بحث و تبادل نظر، به شرح ذیل اعلام می گردد:
۱- مقرر شد در اولین فرصت با هماهنگی قبلی، جلسه ای با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده و درخصوص در اختیار گذاشتن مکان تحت عنوان دفتر پیام آوران ایثار در اختیار این مجموعه قرار گیرد.
۲- مقرر شد در اولین فرصت جلسه ای در محضر نماینده معزز ولی فقیه گذاشته شده و درخصوص چگونگی شکل گیری این تشکل قانونی خدمت ایشان گزارشی ارائه گردد.
۳- تا زمانی که دفتر پیام آوران ایثار در اختیار مجموعه قرار گیرد، جلسات ماهانه در منازل اعضای شورای پیام آوران ایثار استان نیز برگزار می گردد.
۴- مقرر شد جهت پیشبرد اهداف پیام آوران ایثار، گزارشات مربوط به این تشکل، به مسئولین استانی و کشوری ارائه گردد.
شایان ذکر است که باتوجه به همه ی کمبودهای مکانی و بودجه ای موجود در مجموعه پیام آوران ایثار خراسان جنوبی، بازهم فعالیت این تشکل از انتهای سال ۱۳۹۴ تا به حال با قوت ادامه داشته و حتی این مجموعه جزء برترین های پیام آوران ایثار در کشور نیز بوده اند.

لازم به ذکر است که:

تشکل پیام آوران ایثار رسالت عظیمی بر عهده دارد
پیام آوران ایثار طرحی نو در راستای ترویج فرهنگ شهادت و دلاورهای مردان خدا به جوانان کشورهای اسلامی است و لذا از این فرصت هنری و فرهنگی باید به بهترین نحو برای ترویج ایثار و شهادت بهره برد.
یادگاران دوران دفاع مقدس مخصوصا روحانیونی که در این طرح مشارکت می کنند جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کنند و این آشنایی خود بهترین روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرمی است که آنان برای منحرف کردن جوان به راه انداخته اند.
یادآور می شود جانبازان،ایثارگران آزادگان و خانواده های شهدا از جمله اعضای تشکل پیام آوران ایثار هستند که با گذراندن دوره های تخصصی روایتگری بعنوان راویان واقعی آن دوران فعالیت خواهند کرد.
حضور راویان در اردوهای تفریحی و زیارتی، سخنرانی و خاطره گویی در یادواره های شهدا و مدارس، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و دانشجویی و… می تواند به تحقق اهداف این تشکل کمک نماید.
جذب نخبگان، آموزش و اعزام آنان به مساجد، مدارس، دانشگاه ها و محافل فرهنگی و یادمان ها از جمله مهمترین اهداف برگزاری این تشکل است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله