رییس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار قرار گرفته است که با تحقق آن اختیارات شورا و شهرداری در مدیریت شهری و رضایت‌مندی بیشتر می‌شود.

علیرضا محمودی‌راد در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، گفت: هرچند باید به سمت تامین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها حرکت کنیم اما از مقامات خواستاریم اعتبارات دولتی مناطق محروم که شرایط ویژه دارند را محقق کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چشم‌اندازهای ما پیگیری اعتبارات از دولت است گفت: شایسته‌سالاری و احترام به متخصصان و نخبگان را در اولویت قرار خواهیم داد زیرا افراد نخبه و دانشمند زیادی در شهر وجود دارند که با تشکیل شوراهای مشورتی می‌توانیم اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.

رییس شورای شهر بیرجند اظهار داشت: دریافت حق السهم فروش نفت و سایر اعتبارات دولتی از مهمترین خواسته‌ها است که امیدواریم با تلاش شورای عالی استان و استانداری خراسان جنوبی محقق شود.

وی ادامه داد: مردم در همه صحنه‌ها با شور انقلابی حضور دارند اما متاسفانه تعداد افراد کمی می‌خواهند پدرخوانده شوند و آشوب فکری و میدانی برای اعضای شورا ایجاد کنند.

محمودی‌راد گفت: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که این موضوعات را رصد کنند تا حداقل شرایطی فراهم شود که اعضای شورای شهر بتوانند با فراغ خاطر به امور مردم بپردازند.

وی افزود: در انتخابات شوراها مردم ایران گام دیگری در تحقق قانون اساسی برداشتند اما آنچنان که باید و شاید هنوز شورا نقش خود را ایفا نکرده و نیازمند حمایت مردم و ارزش‌گذاری برخی گروه‌ها به شورای شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند تاکید کرد: باید تفکرات صنفی، شغلی و سیاسی را کنار بگذاریم و در شورا آنچه به نفع مردم و شهر است را براساس خرد جمعی انجام دهیم.

وی گفت: از یک طرف دولت گفته شوراها باید خودکفا شوند اما در مناطق محروم همچون خراسان جنوبی مشکلاتی وجود دارد که دولت باید حمایت و پشتیبانی کند.

گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی استان امروز با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها و نیز روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان در بیرجند برگزار شد.